اونس طلا2337.6
مظنه15,236,000
18 گرم3,517,200
ارزش سکه34,326,708
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

طلا بهترین پوشش برای ریسک سرمایه گذاری است / نرخ تورم امریکا به نزدیکی رقم مورد نظر فد رسید/ اختصاصی

پیتر شیف تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که فلز زرد همچنان مطمئن ترین پوشش برای ریسک های سرمایه گذاری در بازارهای بین المللی به شمار می رود و ارزهای دیجیتال خیلی با ارزش و مطمعن نیستند. وی ادامه داد: بدهی های آمریکا به بیش از 20 تریلیون دلار رسیده است و این میزان بدهی عامل مثبتی برای ارزش دلار نیست و می تواند تاثیر منفی زیادی بر ارزش دلار داشته باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از طلا نیوز ,ارزش دلار از ابتدای امسال تاکنون با کاهش زیادی روبرو شده که این عامل تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است هر چند طی چند روز گذشته با صعود همراه بود و ارزش دلار در برابر ین در حوالی بیشترین رقم 8 هفته گذشته در نوسان است.

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا باید سطح مقاومتی 1400 دلاری را بشکند تا بتوان سرمایه گذاران بیشتری را به بازار جلب کند و همچنین پیش بینی می شود سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1316 و سطح مقاومتی نیز 1350 دلار خواهد بود.

پیتر شیف در ادامه افزود: نرخ تورم آمریکا به زودی به بیش از 3 تا 4 درصد افزایش خواهد یافت که علت اصلی این مساله افزایش کسری بودجه و بدهی های آمریکا و ادامه روند نزولی ارزش دلار خواهد بود.

در حالی که فدرال رزرو آمریکا دستیابی به نرخ تورم 2 درصدی را هدف اصلی خود قرار داده است ولی طی سال های اخیر هنوز نتوانسته است به این هدف دست یابد هرچند امار تورمی منتشر شده طی روزهای گذشته از امکان افزایش نرخ تورم حمایت می کند.

انتشار آمارهای تورم آمریکا طی ماه گذشته نیز تاثیر مهمی بر نوسانات بازارهای بین المللی داشته است. نرخ تورم آمریکا در ماه اوت فراتر از انتظارات افزایش یافته و به بیش از 1.9 درصد رسیده است. این در شرایطی است که نظرسنجی از اقتصاددانان نشان می داد نرخ تورم آمریکا در این مدت به 1.7 درصد رسیده است. به نظر می رسد مهمترین مانع فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده، دست نیافتن به نرخ تورم 2 درصدی است.

نشست دو روزه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آغاز شده و به دقت توسط بازارها رصد خواهد می شود چراکه انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا، درحالی‌که نرخ بهره را تا رسیدن آمار مورد نیاز ، بدون تغییر نگه داشته است، طرح‌های کاهش ترازنامه اش را اعلام کند.

در صورتی که نرخ تورم آمریکا به بیش از 3 تا 4 درصد افزایش یابد، فدرال رزرو چاره ای جز افزایش نرخ بهره نخواهد داشت.

به نظر پیتر شیف طلا هنوز مهمترین و امن ترین سرمایه گذاری برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابر ریسک های سیاسی و اقتصادی است. تصور من این است که ارز دیجیتال مثل بیت کوین هیچ ارزشی ندارد.

روبین بیهار، تحلیلگر ارشد سوسایت جنرال فرانسه نیز گفت: به نظر من فدرال رزرو آمریکا در نشست این هفته خود نرخ بهره را تغییر نخواهد داد ولی سیاست این سازمان درباره زمان و چگونگی برنامه کاهش تراز مالی 4.5 تریلیون دلاری را اعلام خواهد کرد.

طی روزهای آینده آمارهای مهم اقتصادی آمریکا مثل آمارهای بخش مسکن منتشر خواهد شد و این عامل نیز تاثیر مهمی بر قیمت طلا خواهد داشت.

اما در هفته آینده آمارهای تورم در منطقه یورو طی ماه اوت قرار است دوشنبه منتشر شود. پیش بینی می شود نرخ تورم منطقه یورو به 1.5 درصد رسیده باشد.

بانک مرکزی انگلیس در تازه ترین نشست خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است. البته این بانک آمادگی خود را برای افزایش نرخ بهره اعلام کرده است. مساله برگزیت نیز وضعیت سیاست های پولی انگلیس را با چالش جدی روبرو کرده است.

آلمان سه شنبه شاخص اعتماد اقتصادی را منتشر خواهد کرد که احتمالا از 10 به 9.1 واحد کاهش یافته است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد