اونس طلا2338.74
مظنه15,226,000
18 گرم3,514,900
ارزش سکه34,304,178
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

چرا باید گران شدن ارز را تحمل کنیم؟/ عرضه ارز مسافری منطقی نبود

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: برای این‌که بتوانیم ارز را تک‌نرخی کنیم، باید گران شدن ارز را نیز تحمل کنیم.

به گزارش سایت طلا به نقل از اقتصاد آنلاین - طاهره رضوی؛ عباس آرگون در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین درباره حذف ارز مسافری اظهار داشت: به نظر می‌رسد اقدام تازه دولت در جهت حذف ارز مسافری، اقدام درست و به موقعی بوده است.

وی افزود: ارز مسافری، یارانه‌ای بود که عرضه آن منطقی نبوده و دولت باید سریعتر نسبت به حذف آن اقدام می‌کرد. این اتفاق، مقدمه‌ای برای اجرای سیاست‌های ارز تک‌نرخی خواهد بود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: بحث تک‌نرخی شدن ارز سالیان سال است که مطرح می‌شود و دولت‌ها بارها آن را وعده دادند، ولی تاکنون به اجرا نرسیده است.

آرگون ادامه داد: این در شرایطی است که ارز چند نرخی باعث ایجاد اختلاف، رانت، عدم شفافیت و فساد می‌شود. بر این اساس، هر چه سریعتر باید ارز تک‌نرخی شود.

وی با بیان این‌که هر ساله نرخ ارز باید با نرخ تورم تعدیل شود، گفت: صادرات و واردات، متغیرهایی است که به شدت در اقتصاد تاثیرگذار است. دولت در تلاش است زیرساخت‌ها را برای تک‌نرخی کردن ارز فراهم کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: به همین ترتیب برای این‌که بتوانیم ارز را تک‌نرخی کنیم، باید گران شدن ارز را نیز تحمل کنیم.

آرگون متذکر شد: سوال این‌جاست که چرا باید صنعت گردشگری سوبسید بگیرد؟ افرادی که می‌توانند هزینه سفر را پرداخت کنند، روی آنها حذف ارز مسافرتی تاثیر خاصی نمی‌گذارد.

وی با بیان این‌که مدیریت ارز دست دولت است و دولت می‌تواند قیمت ارز را مدیریت کند، خاطرنشان کرد: شاید قیمت ارز گران‌تر شود، ولی باید در نظر گرفت نرخ ارز باید واقعی شود تا صادرات کشور توسعه پیدا کند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد