اونس طلا2348.33
مظنه15,297,000
18 گرم3,531,300
ارزش سکه34,464,141
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000
تحلیلگران اقتصادی خبر دادند:37.38

تهدید ترامپ برای تعطیلی دولت آمریکا یک بازی برد برد برای فلزات گرانبها است

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تهدید اخیر ترامپ برای تعطیلی دولت آمریکا یک بازی برد برد برای فلزات گرانبها به خصوص طلا خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی نیوزمکس، اگر کنگره آمریکا با درخواست های ترامپ برای تامین مالی پروژه ساخت دیوار مرزی مکزیک موافقت نکند، این امکان وجود دارد که دولت آمریکا بار دیگر با تعطیلی روبرو شود.

بر اساس این گزارش ترامپ اخیرا تهدید کرده است که حاضر است دولت آمریکا را برای اجرای پروژه دیوار مرزی با مکزیک تعطیل کند. تحلیلگران اقتصادی پیش بینی می کنند که در صورت تعطیلی دولت آمریکا مانند اتفاقی که در سال 2011 میلادی افتاد، فلزات گرانبها با یک بازی برد برد روبرو خواهند شد و قیمت این فلزات به خصوص طلا با افزایش چشمگیری همراه خواهد شد.

این گزارش افزود: کنگره آمریکا باید تا 30 سپتامبر بودجه فدرال ا تصویب کند و در غیر این صورت دولت آمریکا به تعطیلی کشیده خواهد شد. البته ترامپ تهدید کرده است که هر بودجه فدرالی را که شامل هزینه های مربوط به ساخت دیوار مرزی نباشد، وتو خواهد کرد.

این در شرایطی است که کنگره برای تصویب سیاست های مالیاتی ترامپ نیز با چالش های زیادی روبرو است. ترامپ قصد دارد مالیاتها را کاهش داده و هزینه های مربوط به پروژه های زیرساختی را افزایش دهد.

ترامپ نه تنها حمایت دموکرات ها را از دست داده بلکه تعداد زیادی از نمایندگان جمهوریخواه نیز دیگر حاضر به حمایت از او نیستند. به همین علت به نظر می رسد اختمال تعطیلی دولت آمریکا بسیار زیاد خواهد بود. این مساله می تواند تاثیر منفی زیادی بر بازار سهام داشته باشد و تقاضا برای فلزات گرانبها به خصوص طلا را افزایش دهد.

در سال 2011 میلادی که دولت اوباما برای چند روز تعطیل شد، تولید اقتصادی آمریکا 24 میلیارد دلار کاهش یافت و خسارت زیادی به بازار سهام وارد شد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی بهترین راهکار برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه در صورت تعطیلی دولت آمریکا، خرید طلا و سایر فلزات گرانبها خواهد بود. خرید فیزیکی فلزات گرانبها یکی از هوشمندانه ترین سرمایه گذاری ها خواهد بود.

برخی تحلیلگران نیز بر این باورند که تشدید تنش های سیاسی در کاخ سفید می تواند قیمت جهانی طلا و نقره را طی ماه های آینده افزایش دهد. کاهش ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا خواهد بود.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد