اونس طلا2346.9
مظنه15,247,000
18 گرم3,519,700
ارزش سکه34,351,491
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000
تحلیلگر ارشد اقتصادی :109.110

سرمایه گذاران باید از شرایط سردرگم بازار طلا در تابستان استفاده کنند

سایت طلا : یک تحلیلگر و استراتژیست ارشد اقتصادی به سرمایه گذاران توصیه کرد تا از شرایط سردرگم بازار طلا در فصل تابستان استفاده کنند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، علی رغم مقاومت شدید قیمت طلا و نقره در هفته های اخیر در برابر عواملی که می تواند قیمت آنها را کاهش دهد، یک تحلیلگر ارشد اقتصادی به سرمایه گذاران بین المللی توصیه کرده است تا از شرایط سردرگم و نامعلوم بازار فلزات گرانبها در تابستان بهره ببرند.

بر اساس این گزارش "میکی فلاپ" تحلیلگر برجسته اقتصادی در سحنانی تاکید کرد: قیمت جهانی طلا از ابتدای سال 2017 میلادی تاکنون حدود 10 درصد رشد داشته است ولی سهام شرکت های معدنی در این مدت با رشد ناچیزی روبرو شده است.

این تحلیلگر افزود: نه تنها شاخص سهام در بخش شرکت های معدنی با رشد چندان زیادی روبرو نشده بلکه حجم مبادلات در بازار سهام شرکت های معدنی نیز با کاهش بی سابقه ای روبرو شده است. این به معنای عدم اطمینان سرمایه گذاران بین المللی نسبت به بخش طلا و نقره است.

وی تصریح کرد: میزان مبادلات سهام در بازار طلا و نقره با کاهش 50 درصدی نسبت به شرایط عادی تاریخی خود روبرو شده است. این روند احتمالا طی تابستان ادامه خواهد یافت.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی پیش بینی کرد: به نظر من وضعیت فعلی در بازار سهام طلا و نقره تا بعد از روز جهانی کارگر ادامه خواهد یافت. تا زمانی که طلا نتواند سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند، شرکت های معدنی با روند نزولی مبادله سهام خود در بازارهای بین المللی روبرو خواهند شد.

وی نسبت به ادامه روند صعودی قیمت طلا و نقره در بازارهای بین المللی ابراز امیدواری کرد و گفت: به نظر من اعتماد سرمایه گذاران نسبت به بازار طلا و نقره بار دیگر احیا خواهد شد و تابستان بهترین فرصت برای سرمایه گذاران بین المللی برای خرید سهام شرکت های معدنی فعال در زمینه طلا و نقره است. تابستان بهترین فرصت برای خرید فیزیکی طلا نیز خواهد بود. سرمایه گذاران باید از فرصت کاهش قیمت بهترین استفاده را برای خرید داشته باشند.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی اختلاف بین سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان می تواند عامل مهمی در تعیین نوسانات قیمت کالاهای راهبردی به خصوص فلزات گرانبها طی ماه های آینده باشد.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا خواهد بود.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد