اونس طلا2344.19
مظنه15,226,000
18 گرم3,514,900
ارزش سکه34,304,178
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000
اینوستینگ تحلیل کرد:

نشست بانک مرکزی اروپا و آمارهای مهم اقتصادی چین و انگلیس عوامل موثر بر قیمت طلا

سایت طلا : تازه ترین تحلیل کارشناسان اینوستینگ نشان می دهد که نشست بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه و انتشار آمارهای مهم اقتصادی چین و انگلیس می تواند مهمترین عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، قیمت جهانی طلا تحت تاثیر انتشار آمارهای ضعیف و ناامید کننده آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است. این آمارها گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال را کاهش داده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در هفته گذشته با رشد چشمگیر 1.5 درصدی روبرو شده است. نرخ تورم آمریکا طی ماه ژوئن به کمتر از 1.6 درصد رسیده است این رقم در ماه می به بیش از 1.9 درصد رسیده بود. این آمارها را وزارت کار آمریکا اعلام کرده است.

میزان خرده فروشی در آمریکا طی ماه ژوئن با افت 0.2 درصدی همراه بوده است. فدرال رزرو در نشست ژوئن نرخ بهره را یک بار دیگر افزایش داد و همچنان پیش بینی کرد که تا پایان امسال یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش می دهد ولی انتشار آمارهای اقتصادی ناامید کننده از جمله تورم و خرده فروشی این گمانه زنی را کاهش داده است.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست دو روزه کنگره تاکید کرده است که هرگونه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تدریجی خواهد بود. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز طی روزهای اخیر با کاهش روبرو شده است.

به نظر می رسد طی روزهای آینده انتشار نتایج نشست بانک مرکزی اروپا تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت. سرمایه گذاران بین المللی منتظر روشن شدن این مساله هستند که سیاست های پولی فوق العاده انبساطی بانک مرکزی اروپا چه زمانی متوقف خواهد شد.

بانک مرکزی ژاپن احتمالا در پایان نشست دو روزه خود در روز پنجشنبه سیاست های پولی را تغییر نخواهد داد آن هم در شرایطی که صادرات و مصرف بخش خصوصی با افزایش روبرو شده و چشم انداز رشد و رونق اقتصادی در این کشور بهبود یافته است.

چین آمارهای رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماه دوم امسال را روز دوشنبه منتشر می کند. پیش بینی می شود رشد اقتصادی چین در این مدت به 6.8 درصد رسیده باشد.

انگلیس امارهای مربوط به تورم در ماه ژوئن را روز سه شنبه منتشر خواهد کرد. تحلیلگران پیش بینی می کنند تورم انگلیس در این مدت به 2.9 درصد رسیده باشد که بالاترین رکورد در 4 سال اخیر به شمار می رود.کاهش ارزش پوند عامل اصلی افزابش تورم در بریتانیا به شمار می رود. افزایش تورم موجب شده است تا برخی سیاستگذاران بانک مرکزی انگلیس از لزوم افزایش نرخ بهره صخبت کنند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد