اونس طلا2295.42
مظنه14,907,000
18 گرم3,441,200
ارزش سکه33,585,471
قدیم (بهار)38,600,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,100,000
ربع15,300,000
تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری هرائوس بررسی کرد:

تازه ترین تهدید علیه طلا در بازارهای جهانی چیست؟

سایت طلا : یک تحلیلگر ارشد اقتصادی به بررسی تازه ترین تهدیدات علیه طلا و سایر فلزات گرانبها پرداخته است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، میگوئل پرز سانتالا مدیر ارشد موسسه سرمایه گذاری هرائوس در سخنانی تاکید کرد: در مورد قیمت طلا سرمایه گذاران باید از تمرکز بیش از حد بر روی ارزش دلار چشم پوشی کنند.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: سرمایه گذاران به سایر شاخص ها غیر از دلار نگاه می کنند، سیاست های فدرال رزرو، ین ژاپن و یورو، تا ببینند آیا تاثیری بر ارزش دلار و قیمت طلا دارد یا نه.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: دلار آمریکا هنوز مهمترین ارز جهانی است. تا زمانی که دلار مهمترین و برترین ارز جهانی است، ارزش طلا نیز بر حسب آن سنجیده می شود. بنابر این اقتصاد آمریکا و اینکه چه تاثیری بر سایر کشورها دارد باید تمرکز اصلی سرمایه گذاران بین المللی باشد.

قیمت طلا که در ماه ژوئن به سطح 1300 دلاری رسیده بود اکنون به مرز 1220 دلار کاهش یافته است. شاخص ارزش دلار نیز در اواسط جولای به بیش از 97 واحد رسیده بود اکنون به کمتر از 95.75 واحد رسیده است.

پرز سانتالا اظهار داشت: یک عامل مهم دیگر که می تواند بر نوسانات قیمت طلا در بلندمدت تاثیرگذار باشد، وضعیت تقاضای فیزیکی است. قیمت طلا تاکنون تحت تاثیر افزایش تقاضای فیزیکی تقویت شده و یکی از مهمترین خطرات برای تقاضای فیزیکی طلا در شرایط کنونی ظهور چیزهایی مثل آیفون و سایر تلفن های هوشمند است.

وی افزود: مردم اکنون ترجیح می دهند که برای کریسمس و سالگرد ازدواج و سایر مراسم ها به جای جواهرات طلا، جدیدترین مدل آیفون یا تبلت را هدیه بدهند.این شاید موجب شود تا تقاضای طلا و جواهرات با کاهش شدیدی روبرو شود.

طلا همچنان مهمترین کالا برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه است و تقاضای مکان امن سرمایه گذاری می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت این فلز گرانبها داشته باشد. برقراری ثبات سیاسی در بازارهای بین المللی می تواند تاثیر منفی بر تقاضای مکان امن سرمایه گذاری داشته باشد.

وی تاکید کرد: ثبات و بهبود اوضاع اقتصادی موجب کاهش تقاضا برای طلا و سایر فلزات کرانبها می شود. افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا فشار زیادی را به قیمت و تقاضای طلا وارد می کند. البته اگر فدرال رزرو تا پایان امسال تنها یک بار نرخ بهره را افزایش دهد، این مساله خبر بدی برای طلا نخواهد بود.

وی در پایان پیش بینی کرد که قیمت طلا تا پایان امسال به بیش از 1300 دلار خواهد رسید.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد