اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
کشتی آرای به سایت طلا اعلام کرد:

عوامل سه گانه کاهش قیمت طلا / بازار داخل با رشد ارز به افت جهانی بی تفاوتی است

سایت طلا: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به عوامل کاهش قیمت جهانی طلا و تأثیر آن بر بازار داخل، افت قیمت را از عوامل کاهش حجم معاملات در بازار داخل دانست.

محمدکشتی آرای در گفتگو با سایت طلا، در رابطه با کاهش قیمت اونس طلا گفت: همکنون سه عامل اساسی موجب نزول قیمت جهانی طلا شده است که اولین مسئله کاهش تنشهای سیاسی در منطقه و جهان است.

وی در مورد عوامل دیگر این افت بها گفت: مثبت شدن خیلی از شاخصهای اقتصادی که منجر به افزایش برابری دلار شده، و هچنین تقویت ارزش دلار میل به خرید طلا را با کاهش مواجه ساخته و در نتیجه ارزش طلا با افت همراه شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان کاهش 29 دلاری قیمت طلا در هفته گذشته خاطرنشان کرد: با افت چند دلاری امروز قیمت جهانی طلا مجموعاً طلا ظرف یک هفته اخیر 1.6 درصد کاهش یافته، و این در حالیست که با توجه به افزایش برابری ارزش دلار، قیمت دلار در مقابل ریال تقویت شده و همین موضوع هم موجب افزایش قیمت دلار در داخل کشور شده است.

کشتی آرای یادآور شد: علیرغم کاهش 1.6 درصدی قیمت اونس طلا، این مقدار قیمت داخلی را پوشش نداده که دلیل اصلی آن نیز رشد بازار ارز بوده و همین موضوع مانع کاهش بیشتر قیمت طلا در بازار طلای کشور شده است.

وی در مورد حجم خرید و فروش در بازار داخلی طلا نیز به سایت طلا گفت: در اواخر ماه مبارک رمضان پیش بینی می شد که تقاضا برای طلا در بازار کشور و حتی بازارهای جهانی افزایش پیدا کند، ولی رکود اقتصادی مانع افزایش تقاضا شد و همین موضوع در کنار افت قیمت طلا و سکه در مجموع رکود در بازار را ایجاد کرد.

این مقام صنفی کاهش قیمت طلا در چند ماه اخیر را یک رکورد دانست و تصریح کرد: آنطور که پیش بینی می شد رونق در بازار طلا رخ نداد و در سطح داد و ستدهای بازار داخلی تغییر محسوسی رخ نداد و این نشان می دهد که هنوز رکود اقتصادی بر معاملات حاکم است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد