اونس طلا2346.61
مظنه15,226,000
18 گرم3,514,900
ارزش سکه34,304,178
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

تلاش برای تک‌نرخی شدن دوباره تورم/ ۶ هزار طرح نیمه تمام در اولویت دریافت تسهیلات

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به رویکردها و سیاست‌های در پیش گرفته شده، گفت: امیدواریم به زودی شاهد کاهش تورم و تک‌نرخی شدن آن باشیم.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری فارس، ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی امروز در بیست و هفتمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی با رویکرد ثبات مالی و بستر رشد اقتصادی پایدار ابراز امیدواری کرد با سیاست‌های در پیش گرفته نرخ تورم به‌زودی مجدداً تک‌رقمی شود.

وی تأکید کرد: سیاست‌های ارزی بانک مرکزی هم راستا با بهبود رشد اقتصادی است.

رئیس‌کل بانک مرکزی بابیان اینکه در اقتصاد بانک‌محور، بانک‌ها پیشران رشد اقتصادی هستند، اما خود نیازمند توجه جدی خواهند بود، گفت: برنامه‌ریزی و تصمیمات مناسب از روندهای منفی گذشته اهمیت دارد و سرفصل اولویت‌های بانک مرکزی ایجاد بستر رشد اقتصادی و ثبات مالی است.

سیف ادامه داد: دستاورد تورمی در تاریخ اقتصادی ایران از نقطه نظر ماندگاری تورم پایین قابل‌توجه است و همچنین تقویت انضباط پولی و مالی جزو دیگر رویکردها قرار دارد.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: بخش مهمی از مشکلات امروز پیش روی اهداف مقام ناظر پولی معطوف به مجموعه‌ای از کاستی‌ها و نارسایی‌های ساختاری و سیاست‌گذاری گذشته و تغییر متغیرهای برون‌زای خارج از کنترل بانک مرکزی است.

وی گفت: رکود در فعالیت‌های بخش حقیقی ریشه در خارج از سیستم بانکی دارد و نیز تحریم‌های بین‌المللی در کنار رسوب بدهی‌های انباشته دولت و شرکت‌های دولتی در ترازنامه بانک‌ها درجه نقدشوندگی پایین این دارایی‌ها و مکلف کردن بانک‌ها به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کم‌بازده سبب شده جریان نقدینگی ناشی از دارایی‌ها کاهش یافته و اجرای مأموریت‌ بانک‌ها با مشکل مواجه شود.

سیف ادامه داد: فعالیت مؤسسات اعتباری غیرمجاز موجب شده بانک‌ها برای ادامه فعالیت به رقابت غیراصولی بر سر نرخ سود بانکی روی آورند.

وی در ادامه به حوزه نظارت اشاره کرد و گفت: شفاف‌سازی صورت‌های مالی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و عملیاتی کردن سیستم گزارش‌گری مالی همگرا با استاندارد IFRS پایش عملکرد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری تحت نظارت و ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی، بررسی مستمر سپرده‌ها و تسهیلات،تأکید بر لزوم استقرار حاکمیت شرکتی‌ و اجرای کیفیت آن در بانک‌ها، تأکید بر اجرای معیارهای گروه ویژه اقدام مالی مرتبط با مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم از جمله اقدامات بانک مرکزی است.

رئیس‌کل بانک مرکزی در مورد تسهیلات بانکی نیز گفت: در دو ماهه امسال 570 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل 16.4 درصد رشد دارد. سهم سرمایه در گردش از تسهیلات پرداختی معادل 67.8 و سهم بخش صنعت و معدن بالغ بر 87.9 درصد بوده است.

سیف افزود: 300 هزار میلیارد تسهیلات برای بنگاه‌های کوچک و متوسط در سال جاری پیش‌بینی شده و برای 10 هزار بنگاه اقتصادی و تأمین تسهیلات موردنیاز 6 هزار طرح نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی 60 درصد و بازسازی و نوسازی 5 هزار واحد جزء اولویت‌ هستند.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد