اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگران اقتصادی خبر دادند:

کاهش قیمت نفت و افت شاخص سهام به نفع قیمت طلا خواهد بود

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که کاهش شدید قیمت نفت و افت شاخص سهام در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکونیوز، تحلیلگران اقتصادی تاکید می کنند که کاهش شدید قیمت جهانی نفت به ضرر شاخص سهام در بازارهای مالی خواهد بود و این مساله در نهایت موجب روی آوردن سرمایه گذاران بین المللی به بازار طلا خواهد شد.

بر اساس این گزارش در بازار کالا، نفت خام توجه زیادی را از سوی سرمایه گذاران جلب کرده است چرا که در روزهای اخیر با افت شدیدی روبرو بوده است. قیمت هر بشکه نفت اکنون به پایین ترین سطح خود در 7 ماه اخیر رسیده است.

بر اساس آمارهای رسمی، بازار نفت بدترین عملکرد شش ماه نخست هر سال را در 20 سال گذشته داشته است. قیمت جهانی نفت از ابتدای امسال تاکنون بیش از 20 درصد کاهش داشته است.

ادامه روند نزولی قیمت نفت می تواند به ضرر بخش انرژی باشد و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود. تشدید نگرانی ها نسبت به خطر وقوع رکود اقتصادی موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا خواهد شد.

سین لاسک تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه والش تریدینگ تاکید کرد: بخش انرژی نقش مهمی در رشد اقتصادی آمریکا دارد و قیمت های پایین انرژی بی شک به ضرر این بخش و اقتصاد آمریکا خواهد بود. افت بخش انرژی می تواند شاخص سهام اس اند پی را کاهش دهد و این مساله در نهایت به نفع بازار طلا خواهد بود.

وی افزود: اگر نفت روند نزولی خود را ادامه دهد، سطح حمایتی بعدی برای آن 40 دلار در هر بشکه خواهد بود. این نگرانی وجود دارد که ادامه روند نزولی قیمت نفت در نهایت موجب افزایش چشمگیر قیمت طلا خواهد شد.

وی افزود: قیمت طلا در کوتاه مدت سطح حمایتی 1240 دلاری را حفظ خواهد کرد و در صورتی که شاخص سهام در بازارهای بین المللی با افت شدیدی روبرو شود قیمت طلا تا سطح 1300 دلار در هر اونس نیز افزایش خواهد یافت.

بیل باروش تحلیلگر ارشد موسسه آی آی تریدر نیز گفت: کاهش قیمت نفت عامل اصلی برای افزایش قیمت طلا خواهد بود. افزایش عرضه عامل اصلی افت شدید قیمت نفت بوده است. افت تقاضای فصلی نیز می تواند روند نزولی قیمت نفت را تشدید کند.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور می تواند تاثیر مهمی بر قیمت طلا داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد