اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل موسسه تحقیقاتی «پرستیژ اکونومیکس» از روند قیمت جهانی طلا

سایت طلا : موسسه تحقیقاتی "پرستیژ اکونومیکس" در تازه ترین تحلیل خود به بررسی عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا پرداخته است.

به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، موسسه تحقیقاتی "پرستیژ اکونومیکس" اعلام کرد: عوامل مختلفی موجب ادامه روند صعودی قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده خواهد شد که از آن جمله می توان به کاهش ارزش دلار، افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و کاهش شاخص سهام به واسطه تشدید تنش های سیاسی در عرصه بین المللی اشاره کرد.

جیسون شنکر رئیس و پایه گذار موسسه تحقیقاتی "پرستیژ اکونومیکس" مستقر در تگزاس در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ تاکید کرد: طلا با افزایش قیمت بیشتری روبرو خواهد شد. با افت تدریجی ارزش دلار به عنوان یک روند روبرو شده ایم. به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال نیز 2 بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد، یعنی در ماه های سپتامبر و دسامبر. سال آینده نیز 4 بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون 13 درصد رشد داشته است که علت اصلی این افزایش رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری بوده است. سرمایه گذاران بین المللی به شدت نگران اوضاع سیاسی و اقتصادی جهان هستند. غیر قابل پیش بینی بودن ترامپ می تواند بازارهای بین المللی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

ترامپ به تازگی دستور حمله موشکی به سوریه را صادر کرده و خطر حمله قریب الوقوع آمریکا به کره شمالی نیز افزایش یافته است. شاخص ارزش دلار آمریکا از ژانویه تاکنون بیش از 4.6 درصد کاهش داشته است.

گزارش سایت طلا حاکیست، در نظرسنجی هفته گذشته بلومبرگ، تجار و سرمایه گذاران و تحلیلگران اقتصادی بیشترین امیدواری را نسبت به عملکرد طلا از دسامبر 2015 تاکنون داشته اند.

شنکر تصریح کرد: اگر آمارهای مربوط به رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال ناامید کننده باشد، ارزش دلار به شدت کاهش خواهد یافت و این مساله به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

البته موسسه سرمایه گذاری "پیکتت ولس منجمنت" بر این باور است که قیمت جهانی طلا طی سال جاری با کاهش روبرو خواهد شد. افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، محدود شدن روند صعودی نرخ تورم آمریکا و کاهش تنش های سیاسی مهمترین علل افت احتمالی قیمت طلا خواهد بود. این موسسه پیش بینی کرده است که قیمت طلا بار دیگر به سطح 1100 دلاری بازخواهد گشت.

به نظر می رسد روند نوسانات ارزش دلار آمریکا و وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد