اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

2 عامل که می تواند موجب افزایش چشمگیر قیمت طلا در کوتاه مدت شود

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی کیتکو بر این باورند که 2 عامل مهم طی روزهای آینده می تواند تاثیر زیادی بر افزایش چشمگیر قیمت جهانی طلا داشته باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکونیوز، تحلیلگران اقتصادی معتقدند که انتشار امارهای مربوط به وضعیت هزینه های مصرفی در اقتصاد آمریکا و همین طور تحولات مربوط به اوضاع شبه جزیره کره می تواند موجب رشد فزاینده قیمت طلا در روزهای آینده شود.

بر اساس این گزارش تحلیلگران بین المللی تاکید کردند که طلا فعلا در برابر سطح 1268 دلاری به شدت مقاومت می کند. قیمت طلا پس از حمله موشکی آمریکا به سوریه به بیش از 1270 دلار رسید ولی نتوانست این سطح قیمتی را حفظ کند و با افت نسبی روبرو شده است.

حتی انتشار امارهای ناامید کننده وزارت کار آمریکا درباره ایجاد 98 هزار فرصت شغلی در ماه مارس نیز نتوانسته است موجب افزایش قیمت طلا شود.

تحلیل تکنیکال نشان می دهد که قیمت 1268 تا 1273 دلار مهمترین سطوح مقاومتی برای هر اونس طلا خواهد بود اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1300 دلار افزایش خواهد یافت و سطح حمایتی قیمت طلا نیز در کوتاه مدت 1241 دلار است.

تحلیلگران اقتصادی افزودند: تهدید هسته ای کره شمالی به نقطه اوج خود رسیده است . آمریکا یک ناوگروه جنگی را به شبه جزیره کره اعزام کرده است. رکس تیلرسون وزیر خارحه آمریکا هشدار داده است که حمله اخیر به سوریه هشداری برای سایر کشورها به خصوص کره شمالی خواهد بود.

تشدید تنش ها در شبه جزیره کره می تواند موجب افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا شود. کره شمالی همچنان بر توسعه برنامه های موشکی و هسته ای خود بدون توجه به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، تاکید دارد.

دومین عامل مهم و موثر بر قیمت طلا طی روزهای آینده انتشار آمارهای خرده فروشی و نرخ تورم خواهد بود. پس از انتشار آمارهای ناامید کننده اشتغال در ماه مارس، گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو کاهش یافته است.

انتشار آمارهای ضعیف خرده فروشی می تواند احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را بیش از پیش کاهش دهد و این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظعور به خصوص چین و هند نیز تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد