اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افت قیمت جهانی طلا تحت تاثیر انتشار آمارهای مثبت اقتصادی آمریکا و تقویت ارزش دلار

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه با کاهش نسبی روبرو شده که علت اصلی این مساله انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا و تقویت ارزش دلار بوده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را بیشتر کرده و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1248 دلار رسیده است. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز که قبلا به پایین ترین سطح در 4 ماه اخیر رسیده بود با افزایش نسبی روبرو شده است.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا طی ماه مارس به بیش از 125.6 واحد رسیده است و این مساله امیدواری ها نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی این کشور را افزایش داده است. این شاخص در ماه فوریه به 116 واحد رسیده بود. اعتماد مصرف کننده در آمریکا به بالاترین سطح خود از دسامبر 2000 رسیده است.

استنلی فیشر معاون فدرال رزرو آمریکا در سخنانی تاکید کرد که افزایش 2 بار نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده تقریبا مساله درستی خواهد بود. این اظهارات تاثیر زیادی بر تقویت ارزش دلار داشته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در سخنانی در جمع سناتورها تاکید کرد: انتظار دارم که با نمایندگان به توافق نهایی بر سر قانون بهداشت و بیمه همگانی دست پیدا کنم.

نمایندگان کنگره پیش از این با اصلاحات پیشنهادی ترامپ در قانون بهداشت و بیمه موسوم به اوباماکر مخالفت کرده اند.

مقام های فدرال رزرو آمریکا نگران تاثیر سیاست های مالی و اقتصادی ترامپ بر وضعیت اقتصادی این کشور و سیاست های پولی هستند.

ناکامی ترامپ در تصویب اصلاحات قانون بیمه و بهداشت عمومی، این نگرانی ها را تقویت کرده است که وی شاید نتواند برنامه های اقتصادی و مالی خود را نیز به تصویب کنگره و سنا برساند.

در پیش بودن انتخابات حساس و سرنوشت ساز در آلمان و فرانسه نیز می تواند تاثیرات مهمی بر بازارهای بین المللی داشته باشد. احتمال می رود که ترزا می نخست وزیر بریتانیا امروز چهارشنبه رسما ماده 50 پیمان لیسبون را امضا کند و روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا آغاز شود.

موسسه سرمایه گذاری سی پی ام نیز اعلام کرد که تقاضای سرمایه گذاری برای طلا در سال 2017 نیز برای چهارمین سال متوالی افزایش خواهد یافت که علت اصلی آن عوامل اقتصادی و سیاسی خواهد بود.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.21 درصد کاهش به 833 تن رسیده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد