اونس طلا2348.55
مظنه15,326,000
18 گرم3,538,000
ارزش سکه34,529,478
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

تحلیل اکونومیک کالندر از عوامل موثر بر قیمت طلا در هفته های آینده

سایت طلا : تازه ترین تحلیل کارشناسان اقتصادی اکونومیک کالندر نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در هفته های آینده تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به سیاست های فدرال رزرو آمریکا و سیاست های دولت ترامپ قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از اکونومیک کالندر، قیمت طلا پس از انتشار تصمیم اخیر فدرال رزرو آمریکا مبنی بر افزایش نرخ بهره، با رشد نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش کاهش ارزش دلار آمریکا مهمترین عامل موثر بر افزایش قیمت طلا بوده است. تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که روند صعودی قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها طی روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت.

اینکه قیمت طلا هنوز توانسته است سطح حمایتی 1200 دلاری را حفظ کند، نشانه مهمی برای فعالان بازار به شمار می رود. قیمت طلا در هفته گذشته با رشد 2.4 درصدی روبرو شده و نزدیک به بالاترین سطح خود از اوایل مارس افزایش یافته است.

قیمت نقره نیز در هفته گذشته با رشد 3 درصدی روبرو شده که این بهترین عملکرد قیمت نقره از 7 مارس به شمار می رود. شاخص ارزش دلار آمریکا پس از اعلام تصمیم فدرال رزرو با افت یک درصدی روبرو شده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، اختلاف بین اهداف اقتصادی فدرال رزرو و دولت ترامپ می تواند بیشترین تاثیر را بر نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی طلا داشته باشد. در حالی که فدرال رزرو پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی آمریکا طی سه سال آینده حدود 2 درصد خواهد بود، دولت ترامپ قول رشد اقتصادی 4 درصدی را داده است.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا در روزهای آینده به خصوص سفارشات کالاهای بادوام و فروش مسکن می تواند تاثیر زیادی بر ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد. در سطح جهانی نیز انتشار آمارهای تجاری ژاپن و تورم انگلیس می تواند تاثیر مهمی بر بازار ارز داشته باشد.

سخنرانی مقام های مهم فدرال رزرو آمریکا نیز عامل مهم و تعیین کننده ای بر قیمت جهانی کالاهای راهبردی به خصوص طلا خواهد بود.

تحولات سیاسی اروپا به خصوص در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و انتخابات سراسری آلمان نیز توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. بحران مالی و بدهی یونان نیز بار دیگر نگرانی های زیادی را به وجود آورده است. دولت بریتانیا نیز قصد دارد تا پایان مارس مذاکرات مربوط به خروج از اتحادیه اروپا را آغاز کند.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد