اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نظر مایوس کننده بانک جهانی نسبت به روند قیمت طلا در سال 2017

سایت طلا : علی رغم عملکرد مثبت قیمت جهانی طلا از ابتدای سال 2017 تاکنون، بانک جهانی هنوز بر موضغ قبلی خود در خصوص عملکرد نه چندان مطلوب این فلز زرد در سال جاری تاکید دارد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، جان بافز کارشناس ارشد اقتصادی بانک جهانی بر موضغ قبلی خود تاکید کرده و پیش بینی می کند که قیمت جهانی طلا امسال با 8 درصد کاهش روبرو خواهد شد و قیمت هر اونس طلا به طور میانگین به 1150 دلار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش بانک جهانی در پیش بینی ماه ژانویه وضعیت مشابهی را برای قیمت جهانی طلا در سال 2017 میلادی اعلام کرده بود.

بافز در ادامه تصریح کرد: اگر امروز بخواهیم پیش بینی کنیم، آیا پیش بینی خود را نسبت به قیمت طلا تغییر خواهیم داد؟ پاسخ منفی است. من نمی دانم چرا برخی افراد سرمایه گذاران را برای خرید بیشتر طلا تشویق می کنند.

وی افزود: مهمترین عللی که می توان برای کاهش احتمالی قیمت طلا طی ماه های آینده برشمرد عبارتند از افزایش احتمالی شاخص سهام آمریکا که می تواند موجب کاهش تقاضای سرمایه گذاری شود، گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و همین طور کاهش احتمالی تقاضای فیزیکی برای طلا.

بافز اظهار داشت: شاید تقاضای فیزیکی در بازار هند وجود داشته باشد ولی این مساله برای افزایش چشمگیر قیمت طلا طی ماه های آینده کافی نخواهد بود. به نظر من قیمت طلا در سال 2017 میلادی به طور میانگین با کاهش روبرو خواهد شد.

وی افزود: به نظر من یک عامل اساسی و مهم بیشترین تاثیر را بر روند قیمت طلا در سال جاری خواهد داشت و آن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا خواهد بود.

مقام های فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین اظهارات خود از افزایش نسبی نرخ بهره طی ماه های آینده جمایت کرده اند. فدرال رزرو آمریکا قصد دارد نرخ بهره را در سال 2017 میلادی 3 بار افزایش دهد.

متن نشست فدرال رزرو آمریکا در ماه فوریه نیز نشان می دهد که مقام های این بانک از افزایش تدریجی و نسبتا زود نرخ بهره حمایت می کنند.

نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که شانس افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست مارس به 22 درصد رسیده است.

بافز پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا امسال به طور میانگین 7 درصد کاهش خواهد یافت و قیمت هر اونس نقره نیز با افت 4 درصدی روبرو می شود.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد