اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش بینی بانک جهانی از کاهش 8 درصدی قیمت طلا در سال 2017

سایت طلا : بانک جهانی در تازه ترین گزارش خود که اخیرا منتشر شده پیش بینی کرد که قیمت جهانی طلا در سال 2017 میلادی بیش از 8 درصد کاهش خواهد یافت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، بانک جهانی اعلام کرده است که قیمت فلزات گرانبها در سال 2017 به طور کلی بیش از 7 درصد کاهش خواهد یافت. قیمت طلا در این مدت با کاهش 8 درصدی روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به 1150 دلار خواهد رسید. میانگین قیمت هر اونس نقره نیز امسال با 4 درصد کاهش به کمتر از 16.50 دلار خواهد رسید.

بانک جهانی در این گزارش افزود: بهبود رشد اقتصادی جهان به خصوص کشورهای توسعه یافته و صنعتی و افزایش نرخ بهره آمریکا مهمترین علل کاهش احتمالی قیمت فلزات گرانبها به خصوص طلا خواهد بود. از سوی دیگر تنش های سیاسی، افزایش تقاضا در چین و هند ، تاخیر در افزایش نرخ بهره آمریکا و کاهش تولید از سوی شرکت های معدنی می تواند بر افزایش قیمت طلا موثر باشد.

بر این اساس میانگین قیمت هر اونس پلاتین نیز امسال به 1000 دلار خواهد رسید. بانک جهانی گرچه دیدگاه منفی نسبت به قیمت طلا در سال جاری دارد ولی بر این باور است که افزایش رشد اقتصادی جهان موجب تقویت قیمت نفت خواهد شد. بانک جهانی بر این باور است که قیمت فلزات پایه در سال 2017 با رشد 11 درصدی روبرو خواهد شد که علت اصلی آن رشد تقاضا و کمبود عرضه خواهد بود.

پیش بینی می شود قیمت جهانی مس نیز امسال با رشد 2 رقمی روبرو خواهد شد و بیش از 18 درصد افزایش خواهد یافت. قیمت روی نیز امسال با رشد 27 درصدی همراه خواهد بود.

به نظر می رسد برنده اصلی در بین کالاهای راهبردی در سال 2017 نفت خام خواهد بود به طوری که پیش بینی می شود قیمت هر بشکه نفت امسال با 29 درصد افزایش نسبت به سال قبل به بیش از 55 دلار برسد.

به نظر می رسد بازار جهانی انرژی در شش ماه دوم امسال با افزایش تقاضا و کاهش عرضه و افت ذخایر انرژی روبرو خواهد شد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی اگر فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده نرخ بهره را افزایش دهد این مساله می تواند تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته باشد.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد