اونس طلا2339.82
مظنه15,247,000
18 گرم3,519,700
ارزش سکه34,351,491
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

تحلیل کیتکو از عوامل موثر بر قیمت طلا طی هفته آینده است

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا طی هفته جاری به شدت تحت تاثیر نشست فدرال رزرو آمریکا و تحولات هفته نهایی پیش از انتخابات ریاست جمهوری این کشور خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، در حالی که بعید به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا در نشست اول و دوم نوامبر نرخ بهره را تغییر دهد، سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری این نشست و نتایج احتمالی آن هستند.

بر اساس این گزارش انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز قرار است 8 نوامبر بین هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ برگزار شود.

اقدام جدید پلیس فدرال آمریکا اف بی آی در از سرگیری تحقیقات درباره رسوایی ایمیل های کلینتون موجب شده است تا ترامپ در تازه ترین نظرسنجی ها با افزایش آرا و اقبال عمومی روبرو شود.

جیم وایکوف تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره تاکید کرد: اقدام اف بی آی می تواند تغییر دهنده بزرگ بازی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد. این مساله موجب نوسانات در بازارهای بین المللی خواهد شد و در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: نگرانی ها نسبت به وضعیت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سوی دیگر به ضرر ارزش دلار نیز خواهد بود و این مساله نیز در نهایت افزایش تقاضا و قیمت طلا را در پی خواهد داشت.

اکثر کارشناسان اقتصادی معتقدند که فدرال رزرو آمریکا در نشست نوامبر نرخ بهره را تغییر نخواهد داد و هر گونه تصمیم گیری درباره سیاست های پولی جدید در این کشور به پس از انتخابات ریاست جمهوری موکول خواهد شد.

تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست نوامبر به 9 درصد رسیده و این رقم برای نشست دسامبر به بیش از 70 درصد افزایش یافته است.

گزارش سایت طلا می افزاید؛ دیگر عامل مهم دیگری که طی روزهای آینده می تواند بر قیمت طلا موثر باشد، انتشار آمارهای بازار اشتغال و نرخ بیکاری در ماه اکتبر خواهد شد.

جفری نیکولس تحلیلگر برجسته موسسه روسلاند کاپیتال تاکید کرد: طلا به خوبی توانسته است در برابر افزایش ارزش دلار در روزهای گذشته مقاومت نشان دهد. رشد تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و آسیایی به خصوص هند و چین نیز می تواند تاثیر مهمی بر افزایش قیمت طلا داشته باشد.

برخی تحلیلگران بازارهای بین المللی بر این باورند که اگر سطح مقاومتی 1310 دلاری برای هر اونس طلا شکسته شود می توان نسبت به ادامه روند صعودی قیمت این فلز زرد امیدوار بود.

البته سرمایه گذاران بین المللی طی روزهای آینده منتظر اعلام نتایج نشست های بانک مرکزی ژاپن و انگلیس نیز خواهند بود.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد