اونس طلا2347.43
مظنه15,297,000
18 گرم3,531,300
ارزش سکه34,464,141
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000
تحلیلگران اقتصادی خبر دادند:

کاهش ارزش دلار مهمترین عامل موثر برای قیمت طلا در روزهای آینده است

سایت طلا : بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده به شدت تحت تاثیر کاهش احتمالی ارزش دلار آمریکا قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، بانک مرکزی اروپا در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفته است تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند و حداقل تا مارس آینده اجرای برنامه خرید دارایی ها و اوراق قرضه را ادامه دهد.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سرمایه گذاران بین المللی باید تمرکز زیادی روی ارزش دلار طی روزهای آینده داشته باشند چرا که بیشترین تاثیر را بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری آی جی اعلام کردند: آمارهای اقتصادی زیادی در آمریکا طی هفته آینده منتشر خواهد شد. اگر این آمارها مثبت باشد، دلیلی برای عدم افزایش ارزش دلار وجود ندارد و این مساله احتمالا به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

علیرغم افزایش ارزش دلار، قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد یک درصدی روبرو شده و به بیش از 1265 دلار رسیده است.

اوله هانسن تحلیلگر برجسته اقتصادی ساکسو بانک تاکید کرد: حتی با افزایش ارزش دلار آمریکا شاهد ادامه روند صعودی قیمت طلا هستیم. ارزش دلار با 0.55 درصد افزایش به بالاترین سطح در 7 ماه اخیر رسیده است.

افزایش ارزش دلار یک نگرانی برای قیمت طلا به شمار می رود ولی ادامه روند صعودی قیمت طلا نشانگر قدرت آن در بازارهای بین المللی است.

وی افزود: اگر قیمت طلا بتواند طی روزهای آینده سطح مقاومتی 1270 دلاری را بشکند می تواند نسبت به ادامه روند صعودی قیمت آن امیدوار بود.

برپایه گزارش سایت طلا، تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست نوامبر به کمتر از 9 درصد رسیده است. این در حالی است که احتمال افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر به بالای 75 درصد رسیده است.

تحلیلگران موسسه آر جی او فیوچرز بر این باورند که قیمت طلا در صورت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا سطح 1225 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

به نظر می رسد سطح حمایتی 1250 دلاری در شرایط کنونی از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود. نخستین گزارش وزرت بازرگانی آمریکا درباره رشد اقتصادی در سه ماه سوم طی روزهای آینده منتشر خواهد شد. برخی تحلیلها نشان می دهد که رشد اقتصادی آمریکا در این مدت به 2.5 درصد رسیده است.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد