اونس طلا2347.23
مظنه15,226,000
18 گرم3,514,900
ارزش سکه34,304,178
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000
یک کارشناس حقوقی:

لغو تحریم ها موجب گشایش اقتصاد ایران نشده است

یک کارشناس حقوقی گفت، ناامیدی ایران از این مسئله که کاهش تحریم های اتحادیه اروپا تاکنون نفع چندانی برای این کشور نداشته در حال افزایش است.

پایگاه اینترنتی اویل اند گاز گزارش داد، یک کارشناس حقوقی گفت، ناامیدی ایران از این مسئله که کاهش تحریم های اتحادیه اروپا تاکنون نفع چندانی برای این کشور نداشته در حال افزایش است.

پیش از این تصور می شد لغو تحریم ها فرصتی عظیم برای شرکت های انرژی است تا حضور خود را در صنعت انرژی ایران که نیازمند تکنولوژی و توسعه زیرساخت هاست گسترش دهند.
اما ظاهرا هنوز درهای بازار ایران به طور کامل باز نشده است. بخشی از مشکل از آنجا ناشی می شود که شرکت ها همچنان تلاش دارند دریابند رژیم تحریم های جدید تا چه حد به آنها آزادی عمل می دهد.
تحریم های اتحادیه اروپا همچنان بر برخی گروه های مشخص از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شرکت های زیرمجموعه آن اعمال می شود.
شرکت ها و شهروندان آمریکایی نیز همچنان از تجارت با ایران ممنوع هستند، بنابراین شرکت های اروپایی که از حمایت مالی آمریکایی برخوردارند ممکن است در صورت ورود به تجارت با ایران با مشکلاتی مواجه گردند.
حتی با وجود لغو تحریم ها، اداره کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا به شهروندان این کشور توصیه کرده که به ایران سفر نکنند.
به گفته امیر کردوانی، مسئول میز ایران در موسسه حقوقی سی ام اس، بانک های غربی نیز هنوز آماده تسهیل پرداخت های مرتبط با ایران نیستند.
وی افزود: «این وضعیت موجب آشفتگی در ایران شده است. مردم و دولت از (لغو تحریم ها) ناامید شده اند و این می تواند مشکلاتی ایجاد کند.»
اما هنوز دلایلی برای خوش بینی وجود دارد. کردوانی گفت، بانک های ایرانی تلاش می کنند فعالیت های خود را شفاف کنند. آنها افراد زیادی را برای تبعیت از قوانین به کار گرفته اند تا مطمئن شوند که از استانداردهای پذیرفته شده بین المللی تبعیت می کنند.
کردوانی در سمینار تجارت با ایران که در هتل چستر در آبردین برگزار شد گفت: «من فکر می کنم تا پایان امسال ، ما شاهد انعقاد یک قرارداد تامین مالی یک بانک مهم اروپایی با ایران خواهیم بود.»
انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد