اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگران اقتصادی خبر دادند:

بدتر شدن رابطه بین قیمت طلا و ارزش سهام بهترین فرصت برای خرید طلا را فراهم کرده است

سایت طلا : تازه ترین تحلیل کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که قیمت طلا و ارزش سهام در شرایط کنونی به بدترین دشمنان یکدیگر تبدیل شده اند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان بی سی، قیمت طلا و ارزش سهام همیشه مانند بهترین دوستان نبوده اند ولی این اواخر طلا و سهام به بدترین دشمنان یکدیگر تبدیل شده اند و به نظر می رسد به همین دلیل اکنون بهترین فرصت برای خرید طلا خواهد بود.

بر اساس این گزارش بررسی آماری تحولات و نوسانات بازارهای بین المللی طی 60 روز گذشته نشان می دهد که رابطه بین قیمت طلا و شاخص سهام اس اند پی 500 آمریکا به منفی 0.63 رسیده است. این شاخص نشانگر رابطه کاملا منفی و معکوس بین قیمت طلا و ارزش سهام بوده است.

این گزارش افزود: اگر قیمت جهانی طلا طی هفته های گذشته با کاهش روبرو شده باشد، این مساله در نهایت به نفع ارزش سهام شده و بالعکس اگر قیمت طلا با افت محسوسی روبرو شده باشد، شاخص سهام با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

شاخص منفی 0.63 بین طلا و ارزش سهام پایین ترین ارتباط بین این دو دارایی مهم از سال 1984 میلادی به شمار می رود. این شاخص به طور میانگین در طول 32 سال گذشته منفی 0.06 بوده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، نوسانات شاخص قیمت طلا و ارزش سهام بستگی به راهبرد سرمایه گذاری در بازارهای مختلف دارد. پایین بودن نرخ بهره بانکی از سوی بانکهای مرکزی بزرگ جهان نیز تاثیر زیادی بر افت بازدهی اوراق قرضه داشته و این مساله در نهایت بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی را به بازار طلا و سهام سوق داده است.

این تجزیه و تحلیل نشان می دهد که سرمایه گذاران بین المللی باید برای تعیین سهم طلا و سهام در سبد سرمایه گذاری خود با دقت و احتیاط بیشتری اقدام کنند.

به نظر می رسد در صورتی که وضعیت اقتصادی جهان و آمریکا طی ماه های آینده رو به بهبود باشد، شاخص سهام در بازارهای بین المللی افزایش خواهد یافت و این مساله در نهایت می تواند به ضرر قیمت طلا باشد.

البته خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در شرایط کنونی نگرانی های زیادی را نسبت به اوضاع اقتصاد جهانی ایجاد کرده است. به نظر می رسد وضعیت اقتصادی منطقه یورو و چین نیز بر نوسانات قیمت طلا موثر خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد