اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش مجدد قیمت جهانی طلا تحت تاثیر اظهارات مقامهای ارشد فدرال رزرو آمریکا

سایت طلا : قیمت طلا بار دیگر در مبادلات امروز جمعه با کاهش نسبی روبرو شده است که علت اصلی آن اظهارات برخی مقامهای ارشد فدرال رزرو آمریکا درباره افزایش نرخ بهره بوده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز جمعه برای نخستین بار در 5 روز گذشته با کاهش روبرو شده است که علت اصلی این مساله اظهارات مقامهای ارشد بانک مرکزی آمریکا درباره سیاستهای پولی و وضعیت نرخ بهره بوده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز جمعه با 0.3 درصد کاهش نسبت به روز گذشته به کمتر از 1348 دلار رسیده است. جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو نیز روز پنجشنبه از افزایش نرخ بهره این کشور طی ماه های آینده حمایت کرد و گفت: منتظر ماندن بیش از حد برای افزایش نرخ بهره، هزینه های زیادی را به اقتصاد آمریکا تحمیل خواهد کرد.

پیش از این ویلیام دادلی رئیس فدرال رزرو نیویورک نیز تاکید کرد: بهبود وضعیت بازار اشتغال و افزایش دستمزدها می تواند نشانگر تثبیت وضعیت رشد و رونق اقتصادی آمریکا باشد و این مساله در نهایت افزایش احتمالی نرخ بهره را در پی خواهد داشت.

تازه ترین آمارها نشان می دهد که تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا طی هفته گذشته با کاهش بیشتری نسبت به انتظارات اولیه روبرو شده است. تولیدات صنعتی آمریکا نیز طی ماه گذشته با افزایش نسبی همراه بوده است.

شاخص ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی نیز با افزایش 0.2 درصدی روبرو شده و به 94.29 واحد رسیده است.

انتشار متن مذاکرات نشست جولای بانک مرکزی اروپا نیز نشان می دهد که مقامهای این بانک توافق کرده اند تا درباره تغییر سیاست پولی در شرایط کنونی صحبت نکنند و همچنان بازارهای بین المللی را نسبت به احتمال اجرای محرک های پولی بیشتر امیدوار نگه دارند.

بانک مرکزی انگلیس نیز در نشست ماه گذشته خود برای نخستین بار از سال 2009 میلادی نرخ بهره را کاهش داده است. تولیدات صنعتی ژاپن نیز در ماه اوت به پایین ترین سطح از سال 2013 میلادی رسیده است.

قیمت مسکن در چین طی ماه جولای نیز با کاهش نسبی روبرو شده است. این مساله به نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی چین دامن زده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.19 درصد کاهش به 955 تن رسیده است.

به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد