اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
متن مذاکرات فدرال رزرو آمریکا نشان داد:

اختلاف نظر مقامهای ارشد فدرال رزرو بر سر زمان افزایش نرخ بهره آمریکا

سایت طلا : انتشار متن مذاکرات نشست 26 و 27 جولای فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که مقامهای ارشد بانک مرکزی آمریکا بر سر زمان مناسب برای افزایش نرخ بهره اختلاف نظر جدی داشته اند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ، مقامهای ارشد فدرال رزرو آمریکا در نشست جولای نگرانی خود را نسبت به تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تعدیل کرده اند و همین طور نسبت به بهبود اوضاع بازار اشتغال آمریکا ابراز امیدواری کرده اند ولی همچنان بر سر زمان مناسب برای افزایش نرخ بهره اختلاف نظر زیاد و جدی داشته اند.

بر اساس این گزارش فدرال رزرو آمریکا پس از آنکه در نشست دسامبر 2015 میلادی برای نخستین بار در ده سال اخیر نرخ بهره را افزایش داد، از ابتدای امسال تاکنون نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است.

متن مذاکرات نشست جولای نشان می دهد که 2 مقام ارشد فدرال رزرو خواستار افزایش نرخ بهره در این نشست شده اند ولی بیشتر مقامهای فدرال رزرو خواستار منتظر ماندن برای ارائه اطلاعات و آمارهای اقتصادی بیشتر شده اند.

مقامهای فدرال رزرو در این نشست با 9 رای موافق در برابر یک رای مخالف خواستار حفظ نرخ بهره بدون تغییر در نشست جولای شده اند. فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال 3 نشست دیگر در ماه های سپتامبر، نوامبر و دسامبر برگزار خواهد کرد.

برخی کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که فدرال رزرو تا پایان امسال حداقل یک بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

ویلیام دادلی رئیس فدرال رزرو نیویورک تاکید کرده است که احتمال افزایش نرخ بهره در نشست سپتامبر وجود دارد. پس از انتشار متن مذاکرات نشست فدرال رزرو شاخص سهام در بورس آمریکا با کاهش نسبی روبرو شده است.

گزارش سایت طلا می افزاید، متن مذاکرات فدرال رزرو اشاره خاصی به زمان مناسب برای افزایش نرخ بهره نداشته است و مقامهای فدرال رزرو آمادگی خود را برای اتخاذ گام مناسب بعدی در زمان مطلوب اعلام کرده اند.

به اعتقاد برخی کارشناسان اقتصادی، فدرال رزرو در شرایط کنونی منتظر انتشار آمارهای اقتصادی مثبت بیشتر در آمریکا است. انتشار آمارهای مثبت اشتغال در ماه اوت می تواند موجب افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سپتامبر شود.

البته مقامهای فدرال رزرو به شدت نگران روند تحولات اقتصادی در کشورهای دیگر به خصوص چین و اروپا هستند. رشد اقتصادی چین طی ماه های اخیر با کاهش محسوسی روبرو شده و بحران بانکی در اروپا همچنان ادامه دارد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد