اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جانمایی شاخص کل بورس در کانال ۷۵ هزار واحدی/ تکاپوی بازار سهام برای بررسی گزارش‌های ۳ ماهه

بازار سهام امروز پا به پای بازارگردان‌ها نیم نگاهی به شرکت‌های سرمایه‌گذاری با توجه به مجامع باقی مانده پیش رو داشت، بازاری که گروه فلزات اساسی با صف‌های خرید میلیونی پیش‌روی آن بودند.

شاخص کل قیمت و بازار نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 3 مردادماه 95 با افزایش 249 واحدی به رقم 75 هزار و 183 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد 33 واحدی عدد 13 هزار و 934 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 479 واحدی عدد 84 هزار و 552 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 263 واحدی به عدد 52 هزار و 798 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 29 واحد افزایش عدد 163 هزار و 307 واحد را برای خود ثبت کرد.

شاخص کل فرابورس آیفکس نیز امروز بدون تغییر محسوسی روی عدد 792 واحد ایستاد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نهاد معاملاتی 3 شرکت، فولاد مبارکه با 93 واحد، ملی صنایع مس ایران با 86 واحد و پالایش نفت بندرعباس با 31 واحد افزایش بالاترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در مقابل معاملاتی سه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 49 واحد، سرمایه‌گذاری غدیر با 21 واحد و معدنی و صنعتی چادرملو با 12 واحد کاهش بالاترین تأثیر منفی در محاسبه نماگر ثبت کردند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 251 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 732 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 57 هزار و 154 نوبت داد و ستد طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های رادیاتور ایران، حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس، شکر، قند اصفهان، سایپا شیشه، سیمان فارس، کارت اعتباری ایران‌کیش، داروپخش، صنعتی بهشهر، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، تایدواتر خاورمیانه، لبنیات کالبر، توسعه صنایع بهشهر، کارخانجات پارس الکتریک، سیمان کارون، پالایش نفت بندرعباس، سرامیک صنعتی اردکان و تولیدی کاشی تک‌سرام، سایپا دیزل، آلومراد، تولیدی لنت ترمز ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، فنرسازی زر، ایران‌خودرو دیزل، پتروشیمی امیرکبیر، پالایش نفت شیراز، نیرو سرمایه، سرمایه‌گذاری پارس‌آریان، صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های کشاورزی و دامپروری مگسال، سرمایه‌گذاری صنایع ایران، خودکفایی آزادگان، متوقف شدند.

امروز همچنین معاملات توافقی نمادهای معاملاتی سیمان مجد خواف، پلاست ایران، سیمان باقران، تولیدخودرو سایپا کاشان، لوله و تجهیزات سدید، سرمایه‌گذاری چشم‌انداز توسعه شمال نیز در بازار پایه توافقی با تداوم ثبت معاملات روبه‌رو بود.

به گزارش فارس، امروز 16 میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذراب به ارزش 3.5 میلیارد تومان در بازار پایه توافقی کد به کد شد.

سرمایه‌گذاری توسعه امید گوهران نیز امروز با معاملات انتقالی بیش از 8.5 میلیون سهمی به ارزش بیش از 963 میلیون تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده خود روبه‌رو بود.

براساس این گزارش، امروز بازار سهام همچون روز گذشته نیز با بازگشت اغلب نمادهای معاملاتی از مجامع عادی سالیانه کم‌فروغ امسال روبه‌رو بود، نمادهایی که به محض بازگشایی، در اغلب موارد با حمایت خریداران سهام روبه‌رو شده است.

براساس این گزارش، بازار سهام امروز اگرچه از حجم معاملات دلچسبی برخوردار نبود، اما تکاپوی بازارگردان‌ها در کنار تقاضای تدریجی خریداران سهام به ویژه در بازار اول بورس درنهایت نماگرهای سبزپوش را برای بازار در پی داشت.

در این بین انتظار برای انتشار گزارش‌های عملکردی سه ماهه قابل قبول در گروه فلزات اساسی باعث شده تا صف‌های خرید پایدار در سهم‌های پیش‌روی این گروه تداوم داشته باشد.

در این گروه امروز فولاد مبارکه در حالی با معامله بیش از 96 میلیون سهم به ارزش بیش از 12.5 میلیارد تومان رو‌به‌رو شد که صف خرید پایدار 64 میلیون سهمی در پایان امروز این نماد قابل تأمل بود.

در این نماد معاملاتی، امروز به نظر می‌رسید، معاملات کد به کد از سوی سهامدار عمده در جریان معاملات خرده‌فروشی با هدف بازارگردانی انجام شده است.

در نماد ملی صنایع مس ایران نیز به تبع انتشار گزارش عملکرد سه ماهه این شرکت، امروز نیز با وجود بیش از 11.5 میلیون سهم به ارزش بیش از یک و نیم میلیارد تومان با صف خرید پایدار 64 میلیون سهمی به کار خود پایان داد.

امروز در گروه خودرویی‌ها نیز هم‌زمان با غیبت ایران‌خودرو و سایپا در سایر نمادها بازار سهام شاهد نوسانی شدن قیمت سهام از سوی معامله‌گران اغلب کوتاه‌مدت‌نگر بود.

در عین حال امروز گروه سرمایه‌گذاری‌ها نیز با توجه به در پیش بودن پایان سال مالی برخی از این شرکت‌ها و در عین حال لزوم شناسایی سود مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر در صورت‌های مالی عملکردی، شاهد تقویت تقاضا در برابر عرضه سهام بود، هر چند بازار سهام به لحاظ حجم معاملات روزانه کمی نگران‌کننده به نظر می‌رسد، اما به نظر می‌رسد، با کاهش نرخ سود صندوق‌های سرمایه‌گذاری انتظار داشت، تا مدیران صندوق‌ها کمی از نقدینگی خود را دوباره در بازار سهام به گردش درآورند.

بازار سهام امروز بازاری کم‌حجم و مبتنی بر تک‌سهم‌ها و شرکت‌های کوچک اغلب دارویی بود که در این بین، بازگشایی برخی نمادهای از مجمع‌ بازگشته باعث شد، تا برخی معامله‌گران سهم‌های ارزان‌شده به ویژه در بازار اول را فرصتی برای خرید بدانند.

بازاری که به نظر می‌رسد، در روزهای آینده تمرکز اصلی آن بر گزارش عملکرد سه ماهه شرکت‌ها احاطه خواهد داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد