اونس طلا2344.19
مظنه15,226,000
18 گرم3,514,900
ارزش سکه34,304,178
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

ایران به دنبال مشتریان جدید چینی در میان پالایشگاه‌های غیردولتی/ اولین محموله نفت به مشتریان جدید فروخته شد

ایران در تلاش است تا در میان پالایشگاه‌های غیردولتی چین مشتریان جدید دست و پا کند و اولین محموله نفتی 2 میلیون بشکه‌ای ایران در همین راستا فروخته شده است.

رویترز به نقل از منابع تجاری نوشت یک محموله نفت ایران که توسط تجارتخانه ترافیگورا بارگیری شده است قرار است تا این هفته به سواحل شرق چین برسد و در نتیجه رقابت میان تولید‌کنندگان نفت برای تامین افزایش تقاضا از سوی پالایشگاه های مستقل چین داغ خواهد شد.

تنها در سال گذشته، پالایشگاه‌های مستقل چین که به تی‌پات‌ها معروف هستند مجوزهایی برای واردات نفت در راستای تلاش‌های پکن برای افزایش رقابت در بخش پالایشگاهی تحت تسلط پالایشگاه‌های دولتی دریافت کردند. این تی‌پات‌ها مقادیر بالایی نفت خام از عربستان کویت خریداری کرده‌اند.

اکنون ایران پس از لغو تحریم‌ها و تلاش برای باز پس‌گیری دوباره سهم خود از بازار، دنبال فروش نفت به این گروه جدید خریداران چینی است که عمدتا در استان شرقی شاندونگ مستقر هستند.

شرکت ملی نفت ایران یک محموله 2 میلیون بشکه‌ای نفت سنگین ایران را به ترافیگورا فروخته است. این محموله در اواخر ماه ژوئن در نفتکش غول‌پیکر المپیک تارگت بارگیری شده است.

به گفته منابع تجاری آگاه به این قرارداد، این محموله در مسیر شانگهای در حرکت است و با این اقدام، ترافیگورا در صدر نخستین شرکت‌هایی قرار خواهد گرفت که تلاش می‌کنند تا نفت ایران را به تی‌پات‌ها بفروشند.

ترافیگورا، دومین تاجر نفت مستقل در جهان از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرد و مقامات شرکت ملی نفت ایران نیز برای اظهارنظر در این باره در دسترس نبودند.

اما منابع آگاه گفتند فروش این محموله به این شرط انجام شده که ترافیگورا برای نفت ایران در میان پالایشگاه‌های مستقل چینی که در میان مشتریان معمول شرکت ملی نفت ایران نیستند، بازاریابی کند. مشتریان چینی معمول ایران شرکت‌های دولتی سینوپک و پتروچاینا هستند. همچنین این محموله‌ها در شانگهای تخلیه خواهند شد.

یک منبع تجاری مستقر در پکن در این‌باره گفت: «یک پالایشگاه مستقل نمی‌تواند به تنهایی نفت یک نفتکش بسیار بزرگ (VLCC) را دریافت کند. برای شرکت ملی نفت ایران بدون داشتن فعالیت ذخیره نفت در چین، سخت است تا نفت خود را به پالایشگاه‌های مستقل بفروشد.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد