اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
جانت یلن خبر داد:

همه پرسی بریتانیا تاثیر زیادی بر عدم تغییر نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا داشت

سایت طلا : رئیس فدرال رزرو آمریکا تاکید کرد: همه پرسی هفته آینده در بریتانیا در خصوص ادامه حضور یا خروج از اتحادیه اروپا عامل مهمی در تصمیم فدرال رزرو آمریکا در حفظ نرخ بهره کنونی بوده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا شب گذشته پس از پایان نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا در واشنگتن، تصریح کرد: فدرال رزرو آمریکا تصمیم گرفته است تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند. برگزاری همه پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا طی هفته آینده عامل مهمی در این تصمیم بوده است.

بر اساس این گزارش یلن افزود: این تصمیمی است که می تواند تبعات زیادی برای شرایط مالی و اقتصادی در بازارهای مالی جهان داشته باشد. همه پرسی 23 ژوئن بریتانیا می تواند تبعاتی برای چشم انداز اقتصادی آمریکا به همراه داشته باشد.

نگرانی ها نسبت به خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیه اروپا فشار زیادی را بر بازارهای مالی وارد کرده است و شاخص سهام و ارزش پوند را به شدت کاهش داده است.

یاکوب لو وزیر خزانه داری آمریکا نیز هفته گذشته هشدار داد که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاثیر منفی زیادی بر اقتصاد جهانی خواهد داشت و مارک کارنی رئیس بانک مرکزی بریتانیا نیز هشدار داده است که خروج از اتحادیه اروپا موجب رکود اقتصادی می شود.

همان طور که پیش بینی می شد فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست شب گذشته نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است. اکنون به نظر می رسد تعداد کمتری از مقام های ارشد فدرال رزرو بر این باورند که تا پایان امسال یک بار نرخ بهره این کشور افزایش خواهد یافت.

یلن افزود: همه پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا یکی از نااطمینانی هایی است که درباره آن مذاکره کردیم و تاثیر زیادی بر تصمیم ما برای حفظ نرخ بهره داشته است.

در حالی که پیش بینی 17 سیاستگذار ارشد فدرال رزرو نشان می دهد که تا پایان امسال احتمالا 2 بار نرخ بهره آمریکا افزایش خواهد یافت، ولی تنها 6 مقام فدرال رزرو اعلام کرده اند که تا پایان امسال حداقل یک بار نرخ بهره افزایش خواهد یافت.

در بیانیه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو نیز آمده است: روند بهبود بازار اشتغال آمریکا کاهش یافته ولی رشد فعالیت های اقتصادی ظاهرا نسبت به قبل بهتر شده است.

گزارش سایت طلا می افزاید، فدرال رزرو ابراز اطمینان کرده است که اوضاع بازار اشتغال طی ماه های آینده بهتر خواهد شد. عملکرد تجارت خارجی بهبود یافته و وضعیت سرمایه گذاری و هزینه های مصرفی بخش خصوصی نیز امیدوار کننده است.

بانک مرکزی آمریکا تاکید کرد که نرخ بهره با روندی تدریجی افزایش خواهد یافت. البته فدرال رزرو اشاره ای به زمان دقیق افزایش نرخ بهره نکرده است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد