اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش بینی موسسه یو بی اس از احتمال کاهش قیمت طلا به 1150 دلار

سایت طلا : موسسه مالی یو بی اس سوییس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد که طلا در خطر کاهش قیمت بیشتری قرار دارد چرا که این احتمال هست که فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال نرخ بهره را 2 بار افزایش دهد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی گلف نیوز، موسسه مالی یو بی اس اعلام کرد: اگر فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال نرخ بهره را 2 بار افزایش دهد، ارزش دلار تقویت خواهد شد و این مساله قیمت جهانی طلا را به کمتر ار 1250 دلار در هر اونس کاهش می دهد.

بر اساس این گزارش دومینیک اشنایدر تحلیلگر ارشد موسسه یو بی اس تاکید کرد: بی شک در شش ماه دوم امسال فدرال رزرو 2 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این مساله موجب تقویت ارزش دلار خواهد شد.

قیمت طلا پس از افزایش متوالی در 4 ماه نخست امسال بار دیگر با کاهش روبرو شده است. گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو موجب شده تا تقاضا برای طلا با افت نسبی همراه شود.

به اعتقاد تحلیلگران موسسه یو بی اس، فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در نشست ژوئن یا جولای افزایش خواهد داد. تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که طلا همچنان سرمایه گذاری خوبی برای بلندمدت خواهد بود و سرمایه گذاران نباید برای فروش ذخایر طلا در کوتاه مدت عجله کنند.

اشنایدر افزود: به نظر من اگر روند صعودی ارزش دلار ادامه یابد و فدرال رزرو 2 بار نرخ بهره را تا پایان امسال افزایش دهد، قیمت جهانی طلا تا 1150 دلار کاهش خواهد یافت.

تازه ترین نظرسنجی انجام شده نیز نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن به بیش از 34 درصد رسیده است. ارزش دلار آمریکا نیز با بیشترین رشد از ژانویه 2015 میلادی روبرو شده است.

برپایه گزارش سایت طلا، موسسه مالی سیتی گروپ نیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا تا پایان امسال به 1250 دلار خواهد رسید. این رقم نسبت به پیش بینی قبلی این موسسه 100 دلار افزایش داشته است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت بیشتر تحت تاثیر اظهارات مقام های مهم فدرال رزرو آمریکا، نوسانات ارزش دلار و انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا، منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی نیز می تواند نقش تعیین کننده ای در قیمت طلا داشته باشد.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد