اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا در حال ثبت بیشترین کاهش در 2 ماه اخیر است

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز جمعه پس از دو روز کاهش متوالی تقریبا تثبیت شده ولی در حال ثبت بیشترین کاهش در 2 ماه اخیر است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، تقویت ارزش دلار تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر کاهش قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش نشست آتی فدرال رزرو آمریکا قرار است در ماه ژوئن برگزار شود و گمانه زنی های زیادی در خصوص افزایش نرخ بهره آمریکا مطرح شده است.

قیمت طلا امروز جمعه با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1256 دلار در هر اونس رسیده است. قیمت طلا در دو روز گذشته با کاهش متوالی روبرو شده بود. قیمت طلا در مبادلات روز گذشته به کمتر از 1244 دلار رسیده بود.

قیمت طلا در هفته جاری تاکنون بیش از 1.4 درصد کاهش یافته که این بیشترین کاهش از 25 مارس به شمار می رود. به اعتقاد برخی مقام های فدرال رزرو آمریکا، شرایط اقتصادی این کشور به اندازه کافی بهبود یافته است تا فدرال رزرو بتواند در نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش دهد.

انتشار متن مذاکرات نشست آوریل فدرال رزرو آمریکا نیز نشان می دهد که تعداد زیادی از مقام های ارشد بانک مرکزی این کشور با افزایش نرخ بهره موافق هستند.

قیمت طلا به شدت در برابر نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره آمریکا حساسیت نشان می دهد. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 20 درصد رشد داشته که علت اصلی آن نوسانات شاخص سهام در بازارهای بین المللی و نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی جهان بوده است.

ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی نیز با افزایش روبرو شده و به بالاترین سطح در دو ماه اخیر رسیده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، کاهش تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا طی هفته گذشته نیز نشانه دیگری از بهبود اوضاع اقتصادی این کشور بوده است. تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری به پایین ترین سطح در 14 ماه اخیر رسیده است.

رئیس بانک مرکزی ژاپن نیز تاکید کرد که این بانک در صورت نیاز سیاست های محرک پولی بیشتری را اجرا خواهد کرد. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز گذشته با 0.52 درصد افزایش به بیش از 860 تن رسیده است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین در ساعات آینده تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد