اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل کیتکو از عوامل موثر بر افزایش قیمت طلا در سال 2016

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی کیتکو نیوز بر این باورند که 5 عامل مهم می تواند بر ادامه روند صعودی قیمت فلزات گرانبها در سال 2016 میلادی موثر باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 21 درصد و قیمت هر اونس نقره نیز بیش از 25 درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا در سه ماه نخست امسال نیز با رشد 16 درصدی روبرو شد که این بهترین عملکرد قیمت این فلز زرد در 30 سال اخیر بوده است.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که 5 عامل مهم و تاثیرگذار می تواند موجب ادامه روند صعودی قیمت طلا در ماه های آینده شود:

یک: ادامه روند نزولی رشد اقتصادی جهان؛ موسسات معتبر مالی بین المللی پیش بینی خود نسبت به رشد اقتصادی جهان در سال 2016 را کاهش داده اند. موسسه کردیت سوییس پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی ژاپن امسال به کمتر از 0.4 درصد کاهش خواهد یافت. این رقم قبلا 0.9 درصد اعلام شده بود.

این موسسه پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی آمریکا نیز امسال به 1.7 درصد خواهد رسید. رشد اقتصادی منطقه یورو نیز به کمتر از 1.5 درصد می رسد. کاهش رشد اقتصادی جهان می تواند تقاضا برای طلا و سایر فلزات گرانبها را افزایش دهد.

دو: پایین نگه داشتن نرخ بهره در آمریکا ادامه خواهد یافت. انتشار آمارهای جدید در خصوص وضعیت بازار اشتغال آمریکا در ماه آوریل، احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را کمتر کرده و این مساله در نهایت به ضرر ارزش دلار و به نفع قیمت طلا خواهد بود.

بانک بی ان پی پاریباس پیش بینی کرده است که فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.

سه : سرمایه گذاران غربی عطش زیادی برای خرید طلا دارند. صندوق های سرمایه گذاری بزرگ جهان میزان خرید طلا را در سه ماه نخست امسال را افزایش داده اند. به گزارش سایت طلا در حالی که تقاضای جواهرات طلا در چین با کاهش روبرو شده است، تقاضای سرمایه گذاران غربی برای طلا با افزایش محسوسی همراه بوده است.

آمارها نشان می دهد که میزان ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری جهان در سه ماه نخست امسال با رشد 330 تن روبرو شده است.

چهار: بازار سهام آمریکا با افت فصلی روبرو خواهد شد: شاخص سهام در بازار مالی آمریکا با کاهش فصلی روبرو خواهد شد و این مساله موجب رشد تقاضا برای طلا و سایر فلزات گرانبها خواهد شد.

پنج: شاخص ارزش دلار به روند نزولی خود ادامه می دهد: گمانه زنی های مربوط به عدم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا موجب خواهد شد تا شاخص ارزش دلار همچنان به روند نزولی خود ادامه دهد و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

انتهای پیام /

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد