اونس طلا2334.94
مظنه15,236,000
18 گرم3,517,200
ارزش سکه34,326,708
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

تاسیس بانک مشترک در آفریقای جنوبی / ارتقای همکاری اقتصادی دو کشور تا 2 میلیارد دلار

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه ایران و آفریقای جنوبی جزو قدرتمندترین کشورها هستندکفت: امیدواریم سال های آینده بتوانیم همکاری های دو کشور را به یک تا دو میلیارد دلار ارتقاء دهیم.

علی طیب نیا در حاشیه دیدار با وزیر اقتصاد آفریقای جنوبی با تاکید بر گسترش همکاری های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی گفت: قرار است تا فردا سه توافقنامه امضا شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه دو کشور قدرتمندترین کشورها در خاورمیانه و جنوب آفریقا هستند گفت: قابلیت های زیادی برای مبادله و همکاری اقتصادی بین دو کشور وجود دارد اما با وجود روابط سیاسی مثبت و سازنده بین دو کشور، متأسفانه حجم مبادلات تجاری و همکاری های اقتصادی بسیار پایین است.
وی ادامه داد: امیدواریم سال های آینده بتوانیم همکاری های دو کشور را به بالای یک تا دو میلیارد دلار ارتقاء دهیم و طبیعی است که باید موانع موجود برطرف شود که یکی از مهم ترین لوازم و پیش نیازها برای گسترش روابط همکاری بین دو کشور برقراری روابط کارگزاری بانک ها و ایجاد بانک مشترک است.
وزیر اقتصاد در پاسخ به این سؤال که آیا حضور بانک های آفریقایی در ایران به صورت شعب مستقل یا بانک مشترک است؟ افزود: در مذاکرات صورت گرفته و تفاهمنامه هایی که امضا شده یکی از بانک های ایرانی به دنبال این است که یک بانک مشترک در آفریقای جنوبی تأسیس کند.
وزیر اقتصاد ادامه داد: موافقتنامه مربوطه امضا شده و قرار است بین بانک های ایرانی و آفریقای جنوبی روابط کارگزاری برقرار شود.
وی در خصوص توافقنامه هایی که قرار است فردا امضا شود گفت: سه توافقنامه فردا امضا خواهد شد که یکی از آنها درباره کمیته مشترک و سرمایه گذاری بین دو کشور است.
طیب نیا تاکید کرد: آفریقای جنوبی از کشورهایی است که تجربه مثبت در زمینه سرمایه گذاری در ایران داشته و پروژه mtn و آریاسل را در ایران داشته و امیدواریم در آینده این همکاری ها گسترش بیشتری داشته باشد.
وزیر اقتصاد در خصوص پرداخت بدهی های دولت گفت: یکی از برنامه هایی که دولت دنبال می کند مدیریت بدهی های خود است که در دو مرحله انجام می شود. در مرحله اول محاسبه و برآورد بدهی های دولت بوده که این اقدام انجام شده و در حال حاضر در مرحله ای هستیم که می خواهیم بدهی های دولت را ساماندهی کنیم و یکی از راه های ساماندهی بدهی های دولت استفاده از اوراق و ایجاد بازار بدهی است.
وی افزود: البته در این خصوص تبصره مهمی در قانون بودجه پیشنهاد داده بودیم که این تبصره در مجلس رد شد و قصد داریم با رایزنی با نمایندگان مجلس این تبصره را برگردانیم. حذف این تبصره آسیب فراوانی به برنامه های دولت برای ایجاد بازار بدهی و حل مشکل تنگناهای مالی و خروج از رکود می زند و امیدواریم با همکاری نمایندگان مجلس بتوانیم زمینه را برای اجرا کردن این سیاست فراهم کنیم.
انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد