اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روزهای طلایی سکه

سایت طلا: سکه با ثبت چهارمین هفته ی متوالی افزایشی در حال فتح سطوح بالای قیمتی است. به گونه ای که در روز گذشته مرز 1 میلیون تومان را پشت سر گذاشت.

به گزارش سایت طلا، جهش طلای جهانی در روز پنجشنبه ی گذشته که بازار تهران تعطیل بود و نوسانهای آن در کانال 1200 دلار، اثر خود را در روز گذشته بر بازار داخل گذاشت و سکه با رشد 31 هزار تومانی به بیشترین قیمت از بهمن ماه سال 93 دست یافت.

البته افت دلار به زیر مرز 3500 تومان مانع از رشد بیشتر سکه شد و سکه بهار آزادی بر بالای مرز 1 میلیون تومان، بر بهای 1 میلیون و 5 هزار تومان قرار گرفت. و این در شرایطی است که زمینه ی این صعود درهفته ی گذشته استارت خورده بود.

براساس این گزارش، در روز شنبه ی گذشته نیز سکه جهش بیش از 20 هزار تومانی را تجربه کرد تا به بالاترین قیمت از 11 اسفند ماه سال 93 برسد که این رشد ناشی از رشد اونس و ورود آن به محدوده ی 1170 دلاری بود.

البته متغییر دیگر این بازار یعنی دلار در این روز یک کانال قیمتی افت کرد و مانع از رشد بیشتر سکه شد.

کاهش دلار در روز یکشنبه جهت بازار را تغییر و از سکه تمام بهار آزادی 10 هزار تومان کاست. افت سکه در این روز در حالی بود که فعالان این بازار امیدوار بودند تقویت اونس در روز بعد دوباره به رشد سکه کمک کند.

در پایان معاملات روز یکشنبه ارزش سکه بهار آزادی و نیم به 975 هزار و 500 تومان و 488 هزار تومان و ربع و سکه 1 گرمی به 262 و 173 هزار تومان رسید.

گزارش سایت طلا حاکیست، روز دوشنبه بازار سکه در ابتدا با افت اونس شاهد افزایش فروش بود اما تغییرات اونس در کنار رشد دلار بازار سکه را به تحرک مثبت واداشت و ارزش سکه تمام بهار آزادی به بهای روز شنبه بازگشت.

سکه روز سه شنبه با متناقض بودن روند طلای جهانی با دلار داخل نوسان زیادی را شاهد بود و در نهایت سکه تمام افت 8 هزار تومانی را تجربه کرد. اما سایر سکه ها 1 هزار تومان رشد را به ثبت رساندند.

در پایان معاملات روز سه شنبه سکه تمام و نیم بر بهای 977 و 491 هزار تومان و ربع و سکه 1 گرمی بر نرخ 260 و 172 هزار تومان قرار گرفتند.

در پنجمین روز هفته ادامه ی کاهش قیمت دلار سبب شد تا بازهم سکه قدری پایین تر بیاید و این در حالی است که سکه 1 گرمی به علت افزایش تقاضا تا سطح 181 هزار تومان بالا آمد.

در پایان معاملات روز چهارشنبه ارزش سکه بهار آزادی و نیم سکه بر 974 و 490 هزار تومان و ربع وسکه 1 گرمی بر 260 و 181 هزار تومان قرار گرفت.

گفتنی است، بازار سکه در حالی روز گذشته متأثر از طلای جهانی با گامهای افزایشی از مرز 1 میلیون تومان گذشت که کارشناسان اقتصادی به ادامه ی این روند با چشم انداز مثبت طلای جهانی امیدوار هستند.

البته روند دلار همچنان مورد اختلاف تحلیلگران است که در صورت کاهش بیشتر، سکه از پتانسیل لازم برای افزایش محروم خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد