اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

فروغ بیش از پیش اونس در پناه نرخ بهره

سایت طلا : در حالی طلا هفته ای با رشد بیش از 64 دلاری را پشت سر گذاشت که اکثر کارشناسان اقتصادی معتقد هستند اونس پتانسیل لازم برای رسیدن به سطح 1300 دلاری و یا بالاتر را دارد.

به گزارش سایت طلا، ادامه ی خوش بینی ها در بازار طلا سبب شد تا همچنان سرمایه گذاران به روند طلا امیدوار باشند. البته این نگاه با احتیاط معامله گران همراه است.

براساس این گزارش، اونس اولین روز کاری هفته ی گذشته را با افزایش فروش و سود گیری معامله گران در کنار رشد دلار با افت آغاز و وارد محدوده ی 1160 دلاری شد که سقوط بازارهای سهام زمینه را برای بازگشت اونس و دستیابی به اوج حدوداً 8 ماه فراهم کرد.

نوسان اونس در این روز به همین جا ختم نشد و افت بهای نفت و افزایش فروش، اونس را که حتی تا مرز 1200 دلار بالا رفته بود به بهای 1190 دلار بازگرداند تا این فلز زرد در نهایت رشد 16 دلاری را تجربه کند.

این گزارش حاکیست، در روز دوشنبه بازار طلای تهران شاهد هر مثقال طلای 17 عیار با بهای 431 هزار و 800 تومان بود که نسبت به روز گذشته رشد 2400 تومانی را تجربه کرد و این در حالی است که بازار هفته را با رشد بیشتری آغاز کرده بود.

طلا روز سه شنبه را با نوسان پیرامون بهای 1190 دلار آغاز کرد. در این روز سقوط بازارهای سهام و افت دلار در کنار افزایش بهای نفت به نفع اونس تمام شد.

بازار طلای داخل در روز سه شنبه افت 1600 تومانی هر مثقال را شاهد بود که در روز چهارشنبه با معکوش شدن این روند، ارزش هر مثقال با افزایش 15 هزار و 300 تومانی به 445 هزار و 500 تومان رسید تا تفاوتش با روز شنبه به بیش از 11 هزار تومان رشد برسد.

گزارش سایت طلا حاکیست، اونس روز چهارشنبه 8 دلار رشد یافت اما در روز پنج شنبه جهش 50 دلاری را شاهد بود تا بالاترین رکورد در 1 سال گذشته به ثبت برسد.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو در نشست کنگره اذعان کرد که اقتصاد آمریکا با تهدیدات جهانی روبروست. وی نگرانی های مربوط به رشد اقتصادی چین و ارزش یوان، کاهش شدید شاخص سهام را به ضرر رشد اقتصادی آمریکا دانسته که افزایش نرخ بهره را طی ماههای آینده کند خواهد کرد و حتی احتمال منفی شدن نرخ بهره وجود دارد. این امر مجدداً نگرانیهایی را پیرامون بحث نرخ بهره بالا برد.

در روز پنج شنبه شورای جهانی طلا نیز در گزارشی اعلام کرد که تقاضای طلا در سال 2015 ثابت بود. اما در سال 2016 عرضه کمتر خواهد شد که می تواند عامل مثبتی برای طلا باشد.

روند اونس روز جمعه متوقف و با افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی و افت تقاضا تا سطح 1238 دلار پایین آمد.

شایان ذکر است، دستیابی اونس به میانه ی کانال 1200 دلاری و حتی فراتر از آن، سبب شد تا طلای جهانی از ابتدای امسال رشد 17 دلاری را شاهد باشد. روندی که با توجه به اوضاع اقتصاد جهان ممکن است ادامه دار باشد.

این صعود جهت پیش بینی ها را از اونس 1000 دلاری یا کمتر از آن به سوی بهای 1550 دلار کشاند. تحلیلگر برجسته ی بانک آمریکایی مریل لینچ، پل سیانا، پیش بینی کرد با توجه به شکسته شدن سطح 1200 دلاری توسط اونس و حرکت آن به سوی مرز 1300 دلار، احتمال افزایش طلا تا سطح 1550 دلار وجود دارد.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد