اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اظهارات جانت یلن قیمت طلا را به بیش از 1200 دلار افزایش داد

سایت طلا : به دنبال اظهارات مهم رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست کمیته مالی کنگره قیمت جهانی طلا امروز پنج شنبه بار دیگر افزایش یافت و به بالاترین سطح در 8 ماه و نیم اخیر رسیده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، سرمایه گذاران بین المللی در واکنش به اظهارات شب گذشته جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا تاکید کردند که فدرال رزرو در شرایط کنونی تصمیمی برای افزایش بیشتر نرخ بهره نخواهد داشت و این مساله موجب تقویت تقاضا و قیمت جهانی طلا خواهد شد.

بر اساس این گزارش اظهارات یلن همچنین موجب کاهش ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی شده است.

جانت یلن تاکید کرد: فدرال رزرو در تصمیم خود برای افزایش نرخ بهره طی سال جاری تجدیدنظر نخواهد کرد ولی نوسانات بازارهای مالی و نااطمینانی نسبت به رشد اقتصادی چین خطرات زیادی را متوجه اقتصاد آمریکا کرده است.

یلن گفت: وی انتظار دارد رشد اقتصادی آمریکا به فدرال رزرو اجازه دهد تا طرح خود برای افزایش تدریجی نرخ بهره را ادامه دهد.

قیمت جهانی طلا پس از اظهارات جانت یلن تا 1213 دلار در هر اونس افزایش یافت که این رقم از 22 می بی سابقه بوده است. البته قیمت طلا سپس با کاهش روبرو شد و به سطح 1207 دلاری رسیده است.

جیسون کریسولا تحلیلگر ارشد موسسه ام کی اس سوییس تاکید کرد: با شکسته شدن سطح مقاومتی 1200 دلاری باید منتظر تحولات بیشتری در بازار طلا باشیم.

تحلیلگران ای ان زد بانک استرالیا نیز تاکید کردند: یلن این مساله را روشن کرده است که فدرال رزرو احتمالا سیاست افزایش تدریجی نرخ بهره را ادامه خواهد داد ولی نسبت به تحولات اقتصادی جهان که می تواند تاثیر منفی بر اوضاع اقتصادی آمریکا داشته باشد، هشدار داده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، اظهارات جانت یلن احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را کمتر کرده و این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا و به ضرر ارزش دلار خواهد بود.

گزارش سایت طلا حاکیست، از سوی دیگر آمارهای نگران کننده اقتصادی در چین نیز می تواند موجب افت بیشتر شاخص سهام در بازارهای بین المللی و کاهش ارزش یوان شود.

افزایش ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان نیز تاثیر زیادی بر رشد قیمت طلا داشته است. ارزش دلار آمریکا شب گذشته پس از اظهارات یلن به پایین ترین سطح در برابر ارزهای معتبر بین المللی از اکتبر رسید و ارزش دلار در برابر ین ژاپن نیز به کمترین حد در 15 ماه گذشته رسیده است.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد