اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
بانک بی ام او کانادا تحلیل کرد:

طلا در شرایط کاهش نرخ تورم نیز می تواند عملکرد مثبتی داشته باشد

سایت طلا : در حالی که دیدگاه سنتی درباره طلا این است که طلا از نظر تاریخی پوششی برای حفظ ارزش دارایی در برابر افزایش نرخ تورم است ولی بانک کانادایی بی ام او کاپیتال بر این باور است که طلا می تواند در شرایط کاهش نرخ تورم نیز عملکرد مثبتی داشته باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، بانک بی ام او کاپیتال کانادا در تحلیلی اعلام کرد: به نظر می رسد طلا بر خلاف نظریه های رایج و سنتی می تواند در شرایط کاهش نرخ تورم نیز روندی صعودی داشته و عملکرد مثبتی را بر جا بگذارد.

بر اساس این گزارش جسیکا فانگ تحلیلگر ارشد این بانک کانادایی تاکید کرد: نگرانی های مربوط به کاهش نرخ تورم و نوسانات نرخ ارز می تواند عامل مهمی در افزایش قیمت طلا در هفته های اخیر باشد.

روز دوشنبه وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد: نرخ تورم آمریکا در ماه دسامبر 2015 میلادی کمتر از حد انتظارات بوده و روند نزولی قیمتها ادامه داشته است. شاخص نرخ تورم فدرال رزرو آمریکا نسبت به سال 2014 میلادی تنها 0.6 درصد رشد داشته است. فدرال رزرو دستیابی به نرخ تورم 2 درصدی را هدف قرار داده است.

علی رغم کاهش نرخ تورم آمریکا بازار طلا از ابتدای امسال تاکنون شاهد رشد 6 درصدی قیمت این فلز زرد بوده است. قیمت طلا هم اکنون به بالاترین سطح در 3 ماه گذشته رسیده است.

فانگ افزود: آمارهای جدید وزارت بازرگانی آمریکا به نگرانی ها نسبت به افت نرخ تورم افزوده است. نرخ بهره منفی ژاپن نیز می تواند به ادامه روند صعودی قیمت طلا کمک کند.

وی در ادامه تاکید کرد: کاهش نرخ تورم در ژاپن و تصمیم بانک مرکزی این کشور برای تعیین نرخ بهره منفی می تواند تاثیر زیادی بر نرخ برابری ین در برابر دلار و در نتیجه قیمت جهانی طلا داشته باشد.

گزارش سایت طلا حاکیست، کاهش ارزش دلار نیز می تواند در نهایت موجب شود تا سرمایه گذاران به بازار طلا روی آورند. در شرایطی که دلار و اوراق قرضه چندان جذاب نباشد، طلا بهترین سرمایه گذاری خواهد بود.

بانک بی ام او اعلام کرد: سطح حمایتی قیمت طلا در سال 2016 میلادی حدود 925 دلار و سطح مقاومتی قیمت طلا نیز 1200 دلار خواهد بود. قیمت طلا نیز به طور میانگین امسال به 1010 دلار خواهد رسید.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد