اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پاسخ به سئوالات مهم بازار جهانی طلا در سال 2016 میلادی

سایت طلا : در حالی که قیمت جهانی طلا از ابتدای سال 2016 میلادی تاکنون 6 درصد افزایش داشته ولی سئوالات مهمی ذهن بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی را به خود مشغول کرده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، نوسانات شدید بازارهای مالی و نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان تاثیر زیادی بر رشد قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش نخستین سئوال مهم شاید این باشد که روند قیمت طلا چگونه خواهد بود؟ در کوتاه مدت روند صعودی است. بررسی روند قیمت طلا در هفته های اخیر نشان می دهد که احتمالا روند قیمت این فلز زرد در کوتاه مدت صعودی خواهد بود. پس سرمایه گذاران بین المللی ظاهرا برای سرمایه گذاری در بازار طلا در کوتاه مدت نگرانی چندانی ندارند.

سئوال دوم این است که اعتماد سرمایه گذاران در شرایط کنونی چگونه است؟ پاسخ این است که اعتماد کلی سرمایه گذاران نسبت به بازار طلا در شرایط کنونی مثبت است. شاخص اعتماد سرمایه گذاران نسبت به بازار طلا در دو هفته گذشته مثبت و صعودی بوده است. افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور به خصوص هند و چین نیز تاثیر زیادی بر رشد قیمت طلا داشته است.

روز دوشنبه این شاخص به بیش از 63 درصد رسیده است. اگر این شاخص به بیش از 70 درصد برسد روند صعودی قیمت طلا نیز ادامه خواهد یافت.

سئوال مهم بعدی این است که سطح مقاومتی قیمت طلا در شرایط کنونی کدام است؟ به نظر می رسد سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1134 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا به زودی با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد و احتمالا تا 1150 دلار افزایش خواهد یافت.

سئوال بعدی این است که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت چه خواهد بود؟ تحلیلگران بازار بر این باورند که سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1108 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1100 دلار کاهش خواهد یافت.

و سرانجام سئوال مهم دیگر آن است که چه عواملی بر نوسانات قیمت طلا موثر خواهد بود؟ به نظر می رسد گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا و چین و نوسانات شاخص سهام در بورس های بین المللی می تواند تاثیرات زیادی بر روند قیمت طلا داشته باشد. در شرایط کنونی بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره عجله ای داشته باشد.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد