اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحرکات دلار بر ریل کاهشی

سایت طلا : دلار در روزهای اخیر بیشتر روی کاهش قیمت را به خود دید، روندی که طبق نظر برخی از تحلیلگران با توجه به متوقف شدن افت نفت، پیش رفته است.

به گزارش سایت طلا، روند کاهشی دلار در روز گذشته طبق انتظار برخی از معامله گران تداوم یافت و ارزش این ارز 17 تومان تضعیف شد. آنها با توجه به متوقف شدن افت نفت این تحرکات را برای دلار منطقی می دانند و این در شرایطی است که افتهای پایانی هفته ی گذشته نتوانست مانعی بر رشد هفتگی این ارز ایجاد کند.

در اولین روز هفته ی گذشته دلار سومین رشد متوالی را تجربه و با 27 تومان رشد به 3657 تومان رسید. افزایش نرخ حواله ی درهم در بازار دبی در کنار افزایش تحرکات معامله گران غیر رسمی مهمترین عامل رشد دلار بود.

با احتیاط معامله گران ارزی، دلار در روز یکشنبه تغییر خاصی را تجربه نکرد و در فضای آرام بازار با رشد اندک بر بهای 3660 تومان قرار گرفت.

اما دلار در روز دوشنبه در مسیر کاهشی قرار گرفت و از مرز قیمتی 3660 تومان، 10 تومان پایین تر ایستاد. فعالان افزایش فروش و رشد حجم عرضه را در این امر موثر دانستند.

در چهارمین روز هفته دلار معاملات خود را افزایشی آغاز کرد و بعد از رفت و برگشت قیمتی، مجدداً بر بهای 3660 تومان ایستاد. ناتوانی دلار برای عبور از این مرز قیمتی با وجود تلاش معامله گران ارزی، سبب شد تا برخی از محبوس شدن دلار در این محدوده ی قیمتی سخن به میان بیاورند.

پوند که از روز یکشنبه افت قیمت را شاهد بود در روز سه شنبه با 10 تومان کاهش بر بهای 5200 تومان قرار گرفت.

گزارش سایت طلا حاکیست، در روز چهارشنبه دلار با کاهش حجم معاملات روبه کاهش گذاشت اما یورو و پوند رشد قیمت را تجربه و در کنار دلار 3650 تومانی، بر بهای 3995 و 5230 تومان قرار گرفتند.

در روز پنجشنبه دلار بازهم کاهش یافت اما مانع مثبت شدن تغییرات هفتگی این ارز نشد.

همسو با دلار 3645 تومانی، پوند نیز کاهش یافت و با 10 تومان افت بر بهای 5220 تومان قرار گرفت اما یورو تغییر خاصی را تجربه نکرد و بر نرخ 3995 تومان ثابت ماند.

گفتنی است، افت تدریجی دلار پیش بینی برخی از فعالان را با تکیه بر متوقف شدن کاهش قیمت نفت و اتصال کامل به سوئیفت در آینده ای نزدیک، به درستی پیش برد. اما بازار همچنان با طرفدارانی روبروست که امیدوار به رشد دلار هستند و افتهای دلار را مقطعی می دانند.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد