اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ترمیم چهره ی اونس برای سرمایه گذاری

سایت طلا : طلا هفته ی گذشته با گامهای افزایشی و عبور از سطح 1100 دلار شاهد صعود ارزش و جایگاهش در نظر سرمایه گذاران بود تا پیش بینی های آتی نیز بر محور افزایشی بچرخد.

به گزارش سایت طلا، اونس جایگاهش را به عنوان سرمایه ای امن با رشد 5 درصدی در ماه ژانویه و بویژه صعودش به بالای مرز 1100 دلار در هفته ی گذشته در نظر سرمایه گذاران بازیافت و نگاهها را به هفته ی آینده مثبت تر کرد.

براساس این گزارش، اونس که از ابتدای سال جاری 3.5 درصد رشد داشته و پیش بینی های کوتاه مدت را خوش بینانه کرده بود، روز دوشنبه ی گذشته با وجود سقوط بهای نفت، به رشد خود ادامه داد و تا بهای 1107 دلار بالا آمد.

روز دوشنبه به عنوان نخستین روز فعالیت بازارهای جهانی در حالی استارت خورد که بهای نفت تحت تأثیر مازاد عرضه و خبری از چین مبنی بر کاهش مصرف انرژی برای چهارمین ماه متوالی، روبه سقوط نهاد و با نگران کردن بازارهای سهام و خروج سرمایه، زمینه ی رشد اونس را فراهم کرد.

در روز دوشنبه بازار طلای تهران نیز شاهد رشد ارزش فلزات طلایی بود که ارزش هر مثقال بر 415 هزار و 500 تومان قرار گرفت و این در حالی است که روز ابتدایی هفته را تحت تأثیر ریزش دلار با کاهش بها آغاز کرده بود.

سه شنبه همزمان با آغاز اولین نشست فدرال رزرو در سال 2016، ریزش دوباره ی نفت و خارج شدن سرمایه از بورس، مجدداً طلا را با افزایش تقاضا و قیمت روبرو و اونس را به بالاترین قیمت در سه ماه گذشته رساند.

البته نفت روز سه شنبه ابتدا تضعیف شد اما خبر احتمال توافق اوپک و روسیه برای حذف مازاد عرضه، نفت را بالا کشاند که افت همزمان دلار به رشد 11 دلاری اونس کمک کرد و ارزش طلای جهانی را به 1120 دلار رساند.

اونس در روز چهارشنبه با رشد 5 دلاری مواجه شد. فدرال رزرو در پایان نخستین نشست خود در سال 2016 همان طور که انتظار می رفت نرخ بهره را در سطح 0.25 تا 0.5 درصد ثابت نگه داشت.

اما طلای جهانی روز پنج شنبه 9 دلار افت کرد. ثبات بورس های جهانی به ضرر اونس تمام شد و این در حالی است که رشد بهای نفت و افت دلار در این روز از شدت فروش در بازار طلا کاست.

بعد از رشد 6500 تومانی هر مثقال طلا در روز سه شنبه، تغییرات کاهشی در دو روز پایانی هفته سبب شد تا هر مثقال در روز پنج شنبه بر بهای 419 هزار و 300 تومان قرار بگیرد اما با این وجود رشد 2700 تومانی را در هفته ای که گذشت شاهد باشد.

اونس روز جمعه را با نوسانهای کاهشی آغاز کرد اما تحت تأثیر گزارش رشد اقتصادی آمریکا که در سه ماه پایانی سال 2015 کمتر از انتظارها بود، با افزایش نسبی روبرو شد.

گزارش سایت طلا حاکیست، رشد اونس ازابتدای امسال افقی مثبت را برای اونس رقم زد تا جائیکه بهای بیش از 1200 دلار تا پایان امسال پیش بینی شده است.

موسسه جی اف ام اس در گزارش خود پیش بینی کرد که قیمت جهانی طلا در سال 2016 تحت تأثیر روند کند افزایش نرخ بهره و نگرانی های مربوط به رشد اقتصادی چین با افزایش بیشتری روبرو و به بیش از 1200 دلار خواهد رسید. این موسسه افزود کاهش رشد اقتصادی چین و چشم انداز منفی مربوط به ارزش یوان در میان مدت به نفع تقاضا و قیمت جهانی طلا خواهد بود.

گفتنی است، با وجود دیدهای مثبت نسبت به روند طلا، همچنان برخی از تحلیلگران هستند که بر موقتی بودن روند افزایشی طلا پافشاری می کنند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد