اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
یک فعال اقتصادی:

قدرت بانک مرکزی در کنترل و مدیریت بازار افزایش یافته است

یک فعال اقتصادی با بیان اینکه باید نوسانات ارزی پوشش داده شود، گفت: با آزادسازی منابع بلوکه شده بانک مرکزی قدرت این بانک در کنترل و مدیریت بازار ارز افزایش خواهد یافت.

با اجرای برجام در سطح روابط بین‌المللی اتفاقات خوشایندی همچون آزادسازی منابع بلوکه شده بانک مرکز، رفع تحریم‌های بانکی، سفرهای سیاسی تجاری به ایران و سفر رئیس جمهوری کشور به کشورهای ایتالیا و فرانسه رخ داد که هر کدام به نوبه خود در اقتصاد کشور که در تورم و رکود درگیر است تاثیرگذار خواهد بود.

در این میان بازار ارز نیز از اتفاقات اخیر بی‌نصیب نخواهد ماند، به اعتقاد برخی کارشناسان با آزاد شدن منابع بلوکه شده بانک مرکزی، کنترل و مدیریت بازار ارز از سوی بانک مرکزی بیش از گذشته خواهد شد که این موضوع عاملی بر کاهش نوسانات این بازار است که در نهایت میزان سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران را افزایش خواهد داد.

از سوی دیگر سفر اروپایی رئیس جمهوری ایران به همراه تیم اقتصادی نیز به طور حتم بر بازار ارز و اقتصاد کشور تاثیرگذار است، به طور مثال تسهیلات ارزی بیمه ساچه ایتالیا می‌تواند ایران را در پیشبرد اقتصادی خود مبنی بر خرید و تجهیز ماشین‌آلات بدون فشار بر بازار ارز کمک رسان باشد.

در این رابطه یک عضو تیم اقتصادی در سفر به اروپا، با بیان اینکه باید نوسانات ارزی پوشش داده شود، گفت: با آزادسازی منابع بلوکه شده بانک مرکزی قدرت این بانک در کنترل و مدیریت بازار ارز افزایش خواهد یافت.

مسعود گلشیرازی اظهار کرد: با آزاد شدن منابع بلوکه شده بانک مرکزی قدرت این بانک، در جهت کنترل بازار و جلوگیری از نوسانات غیر پیش بینی شده در این حوزه بیشتر شده است و قطعا شاهد آن خواهیم بود که بازار ارز با شرایط بهتری مدیریت خواهد شد.

او تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که حمایت از صادرات و تولید داخلی ایجاب می‌کند که در بازار ارز یک شیب ملایم صعودی برای نرخ ارز وجود داشته باشد و این موضوع جز سیاست‌های ارزی کشور لحاظ شود.

وی در پاسخ به این سوال که دستاورد سفر به اروپا رد بخش منابع ارزی چه بود،‌بیان کرد: در این سفر موارد تامین مالی، مباحث بانکی و بیمه‌ای به دقت مورد بررسی قرار گرفت، که بیمه دولتی ایتالیا، ساچه با اعطای یک قرض 3 میلیارد یورویی زمینه فعالیت و تجارت را فراهم کرد.

گلشیرازی تصریح کرد: این تسهیلات به صورت ارزی است و بازپرداخت نیز به صورت ارزی صورت خواهد گرد، آنچه که در این میان بسیار حائز اهمیت خواهد بود، پوشش نوسانات ارزی در کشور است.

او با بیان اینکه باید تجار و صنعتگران با پرداخت هزینه در زمان گشایش از نوسانات ارزی در امان بمانند، گفت: خوشبختانه در کشور فرانسه بین بانک مرکزی و همتایان فرانسوی تفاهماتی صورت گرفت که امید است نتایج قابل قبولی را به همراه داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: عمده ماهیت سفر اخیر هیات اقتصادی همراه رئیس جمهور در حوزه بانک و بیمه‌ بوده است که دراین سفر این چنین موضوعات کاملا مورد بررسی قرار گرفته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد