اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رشد 5 درصدی قیمت جهانی طلا در ماه ژانویه / قیمت طلا در پایان مبادلات جمعه افزایش یافت

سایت طلا : قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه تحت تاثیر گزارش مربوط به رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه پایانی 2015 میلادی قرار گرفت و با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، تازه ترین آمارهای منتشر شده در آمریکا نشان می دهد که رشد اقتصادی این کشور در سه ماه پایانی 2015 میلادی کمتر از حد انتظارات بوده و این مساله موجب کاهش نسبی ارزش دلار و تقویت تقاضا و قیمت طلا شده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در ماه ژانویه با رشد 5 درصدی روبرو شده که این بالاترین افزایش قیمت جهانی طلا در یک سال گذشته به شمار می رود.

نگرانی های مربوط به وضعیت اقتصادی جهان به خصوص چین و نوسانات ارزش سهام در بازارهای بین المللی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

نگرانی های سرمایه گذاران بین المللی نسبت به اوضاع اقتصادی جهان موجب شده تا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه های آینده تعدیل شود.

فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داد ولی در نشست ژانویه نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده و بیانیه این نشست نیز نشان می دهد که فدرال رزرو به دقت تحولات اقتصادی جهان را زیر نظر دارد.

متیو ترنر تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه مک کواری تاکید کرد: شاید قیمت طلا در ماه فوریه دیگر مانند ژانویه نباشد و به نظر من احتمال کاهش قیمت طلا وجود خواهد داشت.

وی افزود: البته یک درس مثبت را می توان از تحولات بازار در ماه ژانویه و آن درس این است که طلا همچنان کالای امنی برای سرمایه گذاری است.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1116 دلار رسیده است. تصمیم بانک مرکزی ژاپن برای تعیین نرخ بهره منفی موجب شد تا ارزش ین در برابر دلار با کاهش روبرو شود.

جورج گرو تحلیلگر ارشد موسسه آر بی سی کاپیتال نیز گفت: احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست مارس به کمتر از 20 درصد رسیده است. این مساله می تواند در نهایت به نفع قیمت طلا باشد.

افشین نبوی از موسسه ام کی اس نیز تاکید کرد: قیمت طلا در روزهای آینده بین سطح حمایتی 1100 تا سطح مقاومتی 1150 دلار در نوسان خواهد بود.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد