اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ورود طلای مردم هند به چرخه اقتصاد

طلاهای بدون استفاده مردم هند وارد چرخه اقتصاد این کشور می شود.

دولت هند به تازگی طرحی ر ا به نام «گلد اسکیم» با هدف استفاده بهینه از طلاهای در اختیار مردم ، آغاز کرده است.


با اجرای این طرح مردم طلاهای خود را به بانک های هند می سپارند و در ازای آن سالیانه 2.5 درصد سود دریافت می کنند. براساس این طرح ، سود دریافتی از هرگونه مالیات نیز معاف خواهد بود.


«ناریندرا مودی» نخست وزیر هند گفت: مردم این کشور در حال حاضر نزدیک به 20 هزار تُن طلا در اختیار دارند که با بکارگیری آن در اقتصاد ، بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.


کارشناسان اقتصادی معتقدند: این طرح علاوه بر آنکه گامی مثبت در جهت کاهش واردات طلا و استفاده از ذخایر داخلی است ، سالانه از خروج نزدیک به 35 میلیارد دلار ارز برای خرید طلا نیز جلوگیری می کند.


در اجرای طرح کسب درآمد از طلا ، بانک ها می توانند طلاهای تحویلی را برای سرمایه گذاری بفروشند یا به عنوان سرمایه در گردش در اختیار طلافروشی ها و طلاسازی ها قرار دهند.


«جاوید جمیل» کارشناس اقتصادی هند معتقد است: مردم این کشور در حال حاضر استقبال خوبی از این طرح ندارند زیرا آنها فکر می کنند چنانچه طلای خود را به بانک ها تحویل دهند بخش مالیات از ثروت آنان آگاه می شود و آن ها باید مالیات بپردازند.


در اجرای این طرح ، بانک ها براساس سه برنامه کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت طلا را از مردم دریافت می کنند و پس از پایان قرار داد ، هم وزن طلای تحویلی به آن ها طلا داده می شود.


در صورت وارد شدن طلای بدون استفاده مردم هند به چرخه اقتصاد ، این کشور تا 20 سال آینده از واردات این کالای ارزشمند بی نیاز خواهد شد. هند پرمصرف ترین کشور طلا در دنیا است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد