اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگران اقتصادی:

کاهش ارزش یورو در برابر دلار فشار زیادی بر قیمت کالاهای راهبردی وارد می کند

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که ادامه روند نزولی ارزش یورو در برابر دلار به علت اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک مرکزی اروپا، فشار زیادی بر قیمت کالاهای راهبردی از جمله طلا وارد می کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، در حالی که مشکلات اقتصادی چین و افت تقاضا در بازار داخلی این کشور تاثیر منفی زیادی بر قیمت کالاهای مختلف از جمله نفت، مس و طلا داشته است، تحلیلگران بازارهای بین المللی بر این باورند که ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی در اروپا می تواند موجب افت بیشتر ارزش یورو در برابر دلار شده و این مساله در نهایت به ضرر قیمت کالاهای مختلف از جمله طلا خواهد بود.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی مس نیز تحت تاثیر افت تقاضای چین و تقویت ارزش دلار به پایین ترین سطح خود در 6 سال اخیر رسیده است.

ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا نیز تاکید کرد: بانک مرکزی اروپا در نشست 3 دسامبر خود تدابیر بیشتری را برای تقویت رشد و رونق اقتصادی منطقه یورو اتخاذ خواهد کرد.

این اظهارات دقیقا در تناقض با سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا است. فدرال رزرو آمریکا ظاهرا قصد دارد برای نخستین بار در ده سال اخیر نرخ بهره را در نشست دسامبر افزایش دهد.

این مساله از سوی دیگر موجب کاهش شاخص سهام در بازارهای مالی اروپا و افزایش نرخ بهره اوراق قرضه 10 ساله فدرال رزرو آمریکا شده است.

انتهای پیام /

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد