اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
مدیر موسسه سرمایه گذاری ماین لایف:

افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود

سایت طلا : در حالی که بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا موجب کاهش بیشتر قیمت طلا خواهد شد ولی مدیر موسسه سرمایه گذاری ماین لایف نظر دیگری دارد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، قیمت طلا در 5 هفته گذشته به طور متوالی با کاهش روبرو شده است. جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو نیز تاکید کرده است که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر برای نخستین بار از سال 2006 بیشتر شده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در هفته گذشته با افت 0.5 درصدی روبرو شده و برای لحظاتی به کمترین حد خود از فوریه 2010 میلادی رسیده است.

قیمت طلا از ابتدای سال 2015 تاکنون بیش از 9.5 درصد کاهش داشته است. اکثر کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی نیز بر این باورند که فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

گاوین وندت مدیر موسسه سرمایه گذاری ماین لایف تاکید کرد: فدرال رزرو آمریکا دیگر نمی تواند تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای جهانی داشته باشد.

گزارش سایت طلا می افزاید، احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال اکنون به بیش از 68 درصد افزایش یافته است. این رقم در پایان اکتبر به 50 درصد رسیده بود.

آخرین نشست فدرال رزرو قرار است روزهای 15 و 16 دسامبر برگزار شود. وندت افزود: هرگونه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا ، محدود و ناچیز خواهد بود. بنابر این نرخ بهره واقعی آمریکا در مقایسه با نرخ تورم، همچنان منفی خواهد بود. بر خلاف عقیده مرسوم و رایجی که وجود دارد و اکثرا فکر می کنند افزایش نرخ بهره به ضرر قیمت طلا خواهد بود ولی من بر این باورم که افزایش نرخ بهره آمریکا در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

پس از آنکه ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا نیز روز جمعه تاکید کرد که برای افزایش رشد و رونق اقتصادی اروپا سیاست های انبساطی پولی بیشتری را در صورت نیاز اجرا خواهد کرد، ارزش یورو در برابر دلار به پایین ترین سطح خود در 7 ماه اخیر رسیده است.

بعید به نظر می رسد که افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز بتواند در کوتاه مدت موجب افزایش چشمگیر قیمت طلا شود.

انتهای پیام /

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد