اونس طلا2346.15
مظنه15,297,000
18 گرم3,531,300
ارزش سکه34,464,141
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

قیمت طلا با اندکی افزایش همچنان نزدیک به پایین ترین سطح در 5 سال اخیر تثبیت شد

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز جمعه با افزایش اندکی روبرو شده ولی همچنان نزدیک به پایین ترین سطح در 5 سال گذشته تثبیت شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی به شدت تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش دومینیک اشنایدر تحلیلگر ارشد موسسه یو بی اس ولس منجمنت در این باره تاکید کرد: چشم انداز ما نسبت به بازار طلا همچنان منفی است و پیش بینی می کنیم قیمت طلا در کوتاه مدت به کمتر از 985 دلار خواهد رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: منطق کاملا روشن است. فدرال رزرو قصد دارد نرخ بهره را افزایش دهد و ارزش دلار نیز با افزایش روبرو خواهد شد و این مساله در نهایت مشکلات بیشتری را برای طلا و قیمتهای کنونی به وجود می آورد.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، افزایش ارزش دلار منجر به افت تقاضا و قیمت طلا خواهد شد.

قیمت هر اونس طلا امروز جمعه با 0.1 درصد افزایش به 1083 دلار رسیده است. قیمت طلا روز چهارشنبه برای لحظاتی به کمتر از 1064 دلار رسید که این پایین ترین قیمت طلا در 5 سال اخیر به شمار می رود.

گزارش سایت طلاحاکیست، تازه ترین گزارش های اقتصادی آمریکا نشان می دهد که تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری طی هفته گذشته با کاهش روبرو شده و فعالیت های اقتصادی در ماه اکتبر با افزایش همراه بوده است. این آمارها می تواند احتمال افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر فدرال رزرو را تقویت کند.

ارزش دلار امروز جمعه نیز همجنان نزدیک به بالاترین سطح در 7 ماه گذشته در برابر ارزهای معتبر بین المللی قرار داشته است. هشدارهای بانک مرکزی چین به بانکهای تجاری نسبت به ادامه خرید طلا تاثیر منفی زیادی بر واردات و خرید طلا در بازار این کشور داشته است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو و چین در کوتاه مدت بیشترین تاثیر را بر قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد داشت.

تقاضای فصلی هند و چین نیز می تواند در هفته های آینده تاثیر مهمی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

انتهای پیام /

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد