اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

انتشار متن مذاکرات فدرال رزرو آمریکا موجب نوسان قیمت طلا شد

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی که شب گذشته پس از انتشار متن مذاکرات نشست سپتامبر فدرال رزرو آمریکا با کاهش روبرو شده بود امروز جمعه بار دیگر با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا موجب ادامه نااطمینانی ها در خصوص زمان افزایش نرخ بهره این کشور شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز جمعه به مرز 1145 دلار رسیده است. قیمت طلا شب گذشته با افت 0.6 درصدی روبرو شده بود. انتشار متن مذاکرات نشست 16 و 17 سپتامبر فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افت مجدد قیمت طلا طی شب گذشته داشته است.

قیمت طلا در هفته جاری تاکنون حدود 0.2 درصد افزایش داشته است. فدرال رزرو آمریکا تصور می کند که شرایط اقتصادی این کشور به گونه ای است که احتمال افزایش نرخ بهره هنوز وجود دارد ولی باید شواهد بیشتری را مشاهده کند تا به اطمینان برسد که افت اقتصاد جهانی تاثیر منفی چندانی بر رشد اقتصادی آمریکا نخواهد داشت.

سیاستگذاران فدرال رزرو بر این باورند که احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان امسال هنوز وجود دارد. انتشار آمارهای ضد و نقیض در خصوص وضعیت اقتصادی آمریکا گمانه زنی های مختلفی را در خصوص افزایش نرخ بهره به وجود آورده است.

قیمت طلا پس از انتشار گزارش اخیر وزارت کار آمریکا با افزایش نسبی روبرو شد و به بالاترین سطح در دو هفته اخیر رسید. جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو روز پنج شنبه در سخنانی تاکید کرد: افزایش نرخ بهره تا پایان امسال تصمیم مناسبی خواهد بود.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن اقتصاد آمریکا به وضعیت اشتغال کامل، نرخ تورم نیز به زودی با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد و این مساله زمینه لازم برای افزایش نرخ بهره را فراهم خواهد کرد.

گزارش سایت طلا می افزاید، قیمت جهانی هر اونس نقره نیز در هفته جاری با رشد 3 درصدی روبرو شده است. قیمت طلا روز چهارشنبه به بالاترین سطح خود در 3 ماه و نیم گذشته رسیده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا پس از انتشار گزارش روز گذشته قرار خواهد داشت و نوسانات ارزش دلار نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا داشته باشد.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی به خصوص چین و هند نیز می تواند عامل مهمی در نوسانات قیمت طلا باشد.

انتهای پیام /

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد