اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رئیس کل بانک مرکزی:

راهبرد بانک مرکزی کاهش نرخ سود بانکی با ابزار‌های غیرمستقیم است

رئیس کل بانک مرکزی گفت: مهمترین راهبرد بانک مرکزی کاهش نرخ سود بانکی با استفاده از ابزارهای غیرمستقیم است.




ولی‌الله سیف امروز در حاشیه همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری حمل و نقل و مسکن اظهار داشت: بانک مسکن اخیرا مدلی شروع کرده که برای تسهیلات ساخت تا حد 100 میلیون تومان وام اعطا می‌شود.

وی افزود:‌البته این تا همان سقف قبلی قابل تقسیط است و بقیه تا پایان دوره مشارکت مدنی که دوره ساخت است تسویه می‌شود و بقیه در حدود 60،50 و 40 تقسیط می‌کند.

وی درباره کاهش نرخ سود بانکی گفت: نرخ سود بانکی شرایطی در بازار پول کشور دارد که باید با ابزارهای غیرمستقیم نسبت به کاهش آن اقدام کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: اخیرا تصمیم گرفته‌ایم بانک مرکزی در بازار غیربانکی حضور یابد و جهت رفع تنگنای مالی با استفاده از منابع بانک مرکزی نسبت به حضور در بازار غیربانکی با دو هدف اقدام کند که این دو هدف شامل رفع تنگناهای مالی و کاهش نرخ سود بانکی و نزدیک کردن آن به نرخ تورم است.

وی افزود: در شش ماهه دوم سال این کار دنبال می‌شود.

سیف بیان کرد: هدف اصلی تناسب منطقی نرخ سود و نرخ تورم است که برای تولید هم قابلیت تامین داشته باشد.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سؤال که چرا نرخ سود فعلی از سوی بانک‌ها اجرا نمی‌شود، گفت:‌ مهمترین مانع تحقق نرخ سود بانکی بازار غیرمتشکل پولی است.

سیف گفت:‌ فعالیت موسسات غیرمجاز شرایط را برای بازار پول از کنترل خارج می‌کند،نمی‌خواهیم بانک‌ها دچار کمبود نقدینگی شوند زیرا برخورد غیراصولی می‌تواند منجر به جریان منابع از بانک‌های غیرمجاز به سمت بازار غیرمتشکل پولی شده و ما از این کار پرهیز می‌کنیم.

وی گفت: بانک‌هایی که تخلف داشته باشند برای آنها پرونده تشکیل می‌شود.

وی درباره کلاهبرداری دو فرد از صرافی‌ها اظهار داشت: بانک مرکزی همواره در این باره هشدار داده است؛ معاملات ارز در جهت سالم‌سازی باید حرکت کند و هر کسی نیازمند ارز است باید به صرافی‌های مجاز رجوع کند.

وی افزود: مردم برای تامین نیازهای ارزی خود فقط به صرافی‌های مجاز مراجعه کنند و از اعتماد کردن به کسانی که در خیابان ارز می‌فروشند خودداری کنند.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد