اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اظهارات یلن قیمت طلا در بازارهای جهانی را بار دیگر کاهش داد

سایت طلا : به دنبال اظهارات شب گذشته رئیس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان امسال قیمت جهانی طلا امروز جمعه بار دیگر با کاهش روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت طلا که روز پنج شنبه پیش از اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا و تحت تاثیر آمارهای اقتصادی ناامید کننده در چین و آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده و به بالاترین سطح در یک ماه گذشته رسیده بود، امروز جمعه پس از اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا با کاهش مواجه شده است.

بر اساس این گزارش اظهارات یلن موجب شد تا ارزش دلار در بازارهای بین المللی با افزایش روبرو شود و این مساله فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

قیمت پلاتین به پایین ترین سطح خود در 6 سال و نیم اخیر رسیده ولی قیمت پالادیوم با بیشترین افزایش در 2 سال و نیم اخیر روبرو شده است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با 0.5 درصد کاهش به کمتر از 1146 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به بیش از 1156 دلار رسید که این بالاترین قیمت طلا در یک ماه اخیر به شمار می رود.

برپایه گزارش سایت طلا، قیمت طلا روز گذشته با رشد 2 درصدی روبرو شد تا موجب شود قیمت این فلز زرد همچنان برای دومین هفته متوالی روندی صعودی داشته باشد.

جانت یلن در سخنان روز گذشته خود تاکید کرده است که فدرال رزرو همچنان در مسیر افزایش نرخ بهره تا پایان امسال قرار دارد. بهبود وضعیت بازار اشتغال و تثبیت نرخ تورم این مساله را برای فدرال رزرو امکان پذیر کرده است تا نرخ بهره را افزایش دهد.

افزایش نرخ بهره احتمالا موجب تقویت ارزش دلار شده و موجب کاهش تقاضا و قیمت طلا خواهد شد. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز برای سومین روز متوالی با افزایش 3.87 تن روبرو شده و به بیش از 680 تن رسیده است.

آمارهای صندوق بین المللی پول نیز نشان می دهد که روسیه و قزاقستان طی ماه گذشته میزان ذخایر طلای خود را افزایش داده اند. این برای ششمین ماه متوالی بوده که این دو کشور ذخایر طلای خود را افزایش داده اند.

به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای چین و هند نیز تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت داشته باشد.

انتهای پیام /

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد