اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
در بازارهای ارز، طلا و آتی دیروز چه گذشت؟

نوسان دلار و کاهش قیمت طلا و سکه آتی

قیمت های بازار آتی سکه در معاملات امروز با کاهش قیمت جهانی اونس طلا اندکی با کاهش مواجه شدند.



کاهش دایره نوسانات اونس طلا به دلیل نبود خبرهای نوسانی در تقویم بازارهای مالی جهان و محدود شدن دامنه نوسان قیمت دلار در بازار ارز موجب کاهش حجم معاملات بازار آتی سکه شد.

با تصویب طرح برجام در کنگره ایالات متحده و افزایش خوش بینی ها به اجرای توافق هسته ای و فروکش کردن هیجانات در بازار ارز و نامشخص بودن روند قیمتی اونس طلا موجب کاهش انگیزه و روحیه خرید در میان معامله گران و کاهش تعداد موقعیت های باز و مشتریان فعال در معاملات امروز بازار آتی سکه شد.

ماه قرارداد قیمت تسویه درصد تغییر حجم معاملات تغییرات موقعیت های باز تغییرات مشتریان فعال تغییرات




بازار سکه نقدی
بنابر گزارش کارگزاری مبین سرمایه؛ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات امروز در بهای 915500 تومان به فروش رسید که نسبت به روز گذشته 500 تومان کاهش داشت. امروز قیمت هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی هر کدام به ترتیب 466، 256 و 170 هزار تومان معامله شده است. میزان حباب مثبت سکه (اختلاف قیمت نقدی سکه با ارزش ذاتی) امروز به حدود 13 هزار تومان رسید. ( با احتساب دلار 3385 تومانی و اونس 1138 دلاری)



بازار ارز
قیمت دلار نقدی امروز با کاهش11 تومانی نسبت به روز قبل به 3372 تومان رسید، این درحالی بود که قیمت دلار در بازار آزاد تا 3412 تومان در نوسان بود. با افزایش تقاضا برای ارز پس از توافق هسته ای توسط بازرگانان و شرکتهای وارد کننده و با وارد شدن سه تقاضای فصلی برای سفرهای تفریحی و زیارتی، تقاضای آربیتراژی و تقاضای سفته بازانه موجب تقویت تقاضا و بالا رفتن سرعت افزایش قیمت دلار در بازار ارز شد.

اما در روزهای گذشته با کنار رفتن این سه تقاضا، با نزدیک شدن به پایان تعطیلات شهریور ماه و مراسم حج و کاهش اختلاف قیمت میان بازارهای داخل و شهرهای مرزی کشورهای همسایه و جو آرام بازارهای کشورهای همسایه به علت تعطیلات عید قربان و تصویب توافق برجام درکنگره آمریکا و برخورد قهری و امنیتی با دلالان ارزی در کنار عرضه های صرافی بانک ها موجب کاهش هیجانات و انگیزه خرید در میان معامله گران غیررسمی برای بالابردن قیمت ها در معاملات امروز در بازار ارز شد.

اما هم چنان با باقی ماندن تقاضای اصلی و مهم ارز برای امور تجاری و واردات و وضعیت انتظاری برای خروج اقتصاد از رکود و قرار داشتن قیمت های نفت و کالاها در پایین ترین سطوح در چند سال گذشته عواملی هستند که مانع از افت بیشتر قیمت دلار در آینده می شود.

هم چنان انتظار می رود با تخلیه هیجانات بازار ارز در آینده و افزایش تسلط و اعتماد به نفس دولت در کنترل هیجانات با اجرایی شدن توافق هسته ای در ماه های آینده شاهد شاهد قرارگرفتن قیمت ارز در مسیر افزایش تدریجی و پیوسته به دور از شوک های قیمتی باشیم.

مهم ترین عامل تاثیر گذار بر قیمت ارز در ماه های آتی سیاست های پولی دولت در هدایت نقدینگی به سمت تولید و خارج کردن اقتصاد از رکود و قیمت دلار و نفت در بودجه سال آینده خواهد بود.



بازار اونس جهانی
امروز اونس طلای جهانی هم چنان تحت تاثیر عدم افزایش نرخ بهره در نشست پنج شنبه هفته گذشته فدرال رزرو و کاهش چشم انداز بلندمدت رشد اقتصادی و نرخ بهره و افت شاخص بازارهای سهام در جهان در نزدیکی بالاترین سطح 3 هفته اخیر خود قرارگرفته است.


اونس طلا که در 24 جولای امسال با افزایش گمانه زنی نسبت به افزایش نرخ بهره پس از 10 سال به قیمت 1072 دلار که پایین ترین سطح در 5.5 سال گذشته از سال 2006 کاهش یافت.

اما در ادامه به دلیل نگرانی از پیش بینی های کاهشی از نرخ تورم و اثر نوسانات اخیر در بازارهای مالی بین المللی بر اقتصاد آمریکا و عدم افزایش نرخ بهره در نشست ماه سپتامبر فدرال رزرو موجب افزایش قیمت اونس شد.


فدرال رزرو در نشست هفته قبل خود اعلام کرد به دنبال رویت بهبود بیشتر در بازار کار و کسب اعتماد به نفس منطقی در مورد روند رشد اقتصادی و افزایش نرخ تورم قبل از افرایش نرخ بهره است.

با سخنان رئیس فدرال رزرو مبنی بر انتظار اکثر اعضاء کمیته سیاستگذاری پولی این نهاد برای افزایش نرخ بهره در دو نشست باقی مانده تا پایان سال موجب بالارفتن انتظارات در میان سرمایه گذاران و تحلیل گران برای افزایش نرخ بهره در نشست ماه دسامبر شده است.

در مهم ترین رویدادهای اقتصادی امروز در حالی که بانک های ژاپن تعطیل بودند در انتخابات زود هنگام پارلمانی یونان در روز یکشنبه حزب چپ گرای سیریزا به رهبری الکسیس سیپراس توانست اکثریت آراء را به دست بیارود و دوباره به نخست وزیر یونان بشود.

تحلیل های تکنیکی اونس طلا حاکی از خارج شدن اونس طلا از مسیر نزولی و ورد به مسیر صعودی در ماه های آتی ومیان مدت دارد. پیش بینی که ممکن است اونس طلا افت و خیزهای زیادی را داشته باشد.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد