اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جذاب شدن اونس برای سرمایه گذاری

سایت طلا: طلا بعد از خیزش بر بالای مرز 1100 دلار رشدهایی را شاهد بود که اونس را تا بالاترین بها در 5 هفته ی گذشته بالا برد و زمینه ساز جذب سرمایه به بازار طلایی شد.

به گزارش سایت طلا، اونس که جایگاهش را به عنوان سرمایه ای امن در نظر سرمایه گذاران از دست داده بود، در دو هفته ی گذشته رشد بیش از 66 دلاری را شاهد بود که احتمال به تأخیر افتادن افزایش نرخ بهره، نگرانی های اقتصادی چین، افت دلار، کاهش قیمت نفت و بازدهی منفی بازارهای سهام زمینه جذب سرمایه به بازار طلایی را سبب شدند.

براساس این گزارش، اونس هفته ی پیش بینی های افزایشی را با رشد قیمت آغاز کرد و با 4 دلار تقویت بر بهای 1118 دلار ایستاد.

در روز دوشنبه ی گذشته دلار افزایش و نفت خام به کمترین میزان در 6 سال و نیم گذشته نزدیک شد که هر دوی اینها به ضرر طلا بود اما اونس با بهره گیری از احتمال به تعویق افتادن افزایش نرخ بهره، چرخش تحلیلهای فنی، انتشار داده های ضعیف از اقتصاد آمریکا و تشدید تقاضا روبه افزایش گذاشت.

در روز دوشنبه بازار طلای تهران نیز شاهد رشد ارزش فلزات طلایی بود که ارزش هر مثقال بر 397 هزار و 100 تومان قرار گرفت و این در حالی است که روز ابتدایی هفته را با کاهش نسبی بها آغاز کرده بود.

افت و خیزهای اونس در روز سه شنبه به ثبات قیمت انجامید. طلای جهانی با انتشار داده های مثبت از اقتصاد آمریکا کاهش و تا بهای 1110 دلار پایین رفت. اما افزایش تقاضا سبب شد اونس بر بهای روز گذشته بسته شود.

این افزایش تقاضا با سقوط بازارهای سهام محقق شد. البته در این روز نفت نزدیک کمترین میزان در 6 سال و نیم گذشته نوسان داشت و دلار نیز تقویت شد.

اونس در سومین روز کاری با 17 دلار رشد به بالاترین قیمت در یک ماه گذشته رسید. طلا در روز چهارشنبه در حالیکه منتظر انتشار گزارش نشست قبلی کمیته فدرال رزرو بود، در پی افزایش تقاضا ناشی از نگرانی ها درباره اقتصاد کشور چین و افت شاخص های سهام تقویت شد که با انتشار این صورت جلسه و افت دلار این روند تداوم یافت.

در این گزارش آمده بود که شرایط برای افزایش نرخ بهره هنوز فراهم نشده اما همچنان داده های اقتصادی رصد می شود و اقتصاد آمریکا در حال حرکت به سوی این هدف است. البته نگرانی هایی نیز از جانب کشور چین وجود دارد که در این امر اختلال ایجاد می کند.

بازارهای جهانی روز پنج شنبه نیز افزایش 19 دلاری را شاهد بودند تا ارزش اونس به 5 هفته ی گذشته بازگردد. قیمت نفت، بازارهای سهام و دلار در این روز تحت فشار بودند تا از کنار آنها اونس به عنوان سرمایه ای امن با افزایش بیشتر تقاضا روبرو شود.

گزارش سایت طلا می افزاید، ضعیف ماندن دلار و نفت در روز جمعه سکویی شد تا اونس به بهای 1161 دلار دست یابد. البته اونس تا سطح 1169 دلار نیز بالا رفته بود.

در روزهای پایانی هفته با تغییرات افزایشی طلای جهانی بازار طلای تهران نیز نوسان روبه رشد را تجربه کرد تا با قرار گرفتن هر مثقال بر بهای 403 هزار و 600 تومان، افزایش بیش از 9 هزار تومانی را شاهد باشد.

گفتنی است، احتمال به تأخیر افتادن افزایش نرخ بهره در نشست سپتامبر و افت دلار در کنار نگرانی ها از اقتصاد چین سبب شد تا برخی از کارشناسان اونس 1300 دلاری را پیش بینی کنند.

مایک مک گلون مدیر تحقیقات صندوق سرمایه گذاری ئی تی اف معتقد است قیمت طلا در شرایط کنونی تحت تأثیر رشد تقاضا و کاهش عرضه با افزایش بیشتری روبرو می شود و دستیابی به قیمت 1300 دلاری دور از دسترس نخواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد