اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مذاکرات به مرحله بسیار حساسی رسیده است

وزیر امور خارجه ایران گفت: احساس می کنم مذاکرات به مرحله بسیار حساسی رسیده و در این مرحله با اراده سیاسی و عزم و کار فراوان امکان پیشبرد وجود دارد.


محمد جواد ظریف در بدو ورود به فروگاه وین در سخنانی با اشاره به حضور رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت حضور آقای صالحی در وین می تواند در بسیاری از موارد راهگشا باشد.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد تنها توافقی پایدار خواهد ماند و تنها توافقی را مردم ایران خواهند پذیرفت که عادلانه، متوازن و براساس عزت ملی و حقوق مردم ایران باشد و من فکر می کنم این واقعیت را طرف مقابل درک کرده که بدون یک توافق خوب و بدون شناسایی حقوق مردم ایران، رسیدن به یک توافق دراز مدت امکان پذیر نیست.



نتیجه مذاکرات باید براساس یک توازن منطقی باشد

محمد جواد ظریف در پاسخ به این سوال که با توجه به زیاده خواهی های غربی ها تا چه میزان می توان به دسترسی به توافقی جامع امیدوار بود، گفت: ما همیشه گفته ایم که مواضع مذاکراتی هرچه باشد، نتیجه مذاکرات باید براساس یک توازن منطقی باشد. همه مسئولان ایرانی گفته اند که ما آماده یک مذاکره و یک داد و ستد معقول و منطقی هستم.

مقام معظم رهبری هم به همین نکته اشاره کردند و ما هم بر همین اساس که اگر توافقی قرار است صورت بگیرد، این توافق باید هم براساس مواردی باشد که طرف غربی می پذیرد و هم مواردی باشد که ما می پذیریم.

وزیر امور خاجه افزود: من فکر می کنم که بر این اساس که مبنایش باید توافق لوزان باشد امکان رسیدن به راه حل وجود دارد.

وی درباره نکاتی که بیشترین اختلاف درباره انها وجود دارد تاکید کرد: وقتی که شما در حال مذاکره هستید یک متن مذاکراتی به نتیجه نمی رسد، مگر اینکه که همه مواردش مورد بررسی قرار گیرد و ما باید این مرحله را طی کنیم.



اصل رسیدن به یک توافق خوب را دنبال می کنیم

یک عضو تیم مذاکره کننده ایرانی در ویَن گفت : اصل رسیدن به یک توافق خوب را دنبال می کنیم و با حضور دکتر ظریف در وین مذاکرات در سطح وزرا بر سر نحوه حل اختلافات باقیمانده و جزییات تعیین کننده ادامه خواهد یافت‌.

این عضو تیم ایرانی که نامش ذکر نشده است افزود: دکتر ظریف و همتایان امریکایی و روسی مذاکرات را ادامه می دهند و همزمان مذاکرات و نگارش متون در سطح معاونین در حال انجام است و پیشرفت گرچه بسیار اندک، ولی کارها رو به جلو است‌.

این مقام ایرانی گفت: با توجه به چند موضوع مهمی که باقیمانده است مذاکرات در روزهای آینده ادامه خواهد داشت اما اینکه مذاکرات چند روز به طول خواهد انجامید مشخص نیست .‌

وی تصریح کرد بحثی درخصوص تمدید مذاکرات مطرح نشده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد