اونس طلا2343.4
مظنه15,226,000
18 گرم3,514,900
ارزش سکه34,304,178
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000
موسسه سرمایه گذاری اسکاتیا موکاتا:

احتمال کاهش قیمت طلا به کمتر از 1163 دلار وجود دارد

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی موسسه سرمایه گذاری اسکاتیا موکاتا پیش بینی کردند که این احتمال وجود دارد که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت به کمتر از 1163 دلار در هر اونس برسد.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، شاخص ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی امروز سه شنبه بیش از 0.4 درصد افزایش داشته و این مساله همچنان فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

بر اساس این گزارش ادامه نگرانی های بین المللی در خصوص وضعیت بحران مالی و بدهی یونان تاثیر زیادی بر افت شاخص سهام آسیا و اروپا داشته است. شاخص سهام آمریکا نیز شب گذشته با کاهش همراه شده است.

رونالد لیونگ تحلیلگر ارشد بازار طلای هنگ کنگ تاکید کرد که این مساله واقعا عجیب است که بحران مالی و بدهی یونان نتوانسته است موجب افزایش چشمگیر قیمت جهانی طلا شود.

وی افزود: شاید سرمایه گذاران بین المللی هنوز منتظر روشن شدن وضعیت قطعی یونان و ورشکستگی این کشور هستند تا سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش دهند.

گزارش سایت طلا حاکیست، البته این احتمال نیز وجود دارد که قیمت طلا پس از برگزاری همه پرسی یونان که یکشنبه آینده برگزار خواهد شد با افزایش چشمگیری روبرو شود.

دولت یونان قصد دارد یکشنبه آینده همه پرسی را برگزار کند که هدف اصلی آن سئوال از مردم این کشور برای پذیرش بسته نجات مالی جدید از نهادهای بین المللی خواهد بود. برگزاری این همه پرسی با انتقاد شدید مقام های اروپایی از جمله صدر اعظم آلمان روبرو شده است.

یونان تنها چند ساعت با ورشکستگی فاصله دارد و اگر نتواند تا پایان امروز بدهی 1.6 میلیارد یورویی به صندوق بین المللی پول را بپردازد، ورشکست خواهد شد و احتمالا از منطقه یورو نیز خارج می شود.

تحلیلگران موسسه مالی ام کی اس سوییس نیز اعلام کردند که نگرانی ها و نااطمینانی ها نسبت به شرایط یونان تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته است. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، گزارش وزارت کار آمریکا نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا در کوتاه مدت داشته باشد. گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا نیز می تواند عامل مهمی در تعیین قیمت طلا باشد.

تحلیلگران موسسه مالی اسکاتیا موکاتا نیز اعلام کردند که این احتمال وجود دارد که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تا 1163 دلار در هر اونس کاهش یابد.

انتهای پیام /

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد