اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در 3 ماه اخیر رسید

سایت طلا : قیمت جهانی طلا پس از افزایش نسبی در پایان معاملات روز پنج شنبه امروز جمعه بدون تغییر چندانی روبرو شد و نزدیک به بالاترین سطح خود در 3 ماه گذشته تثبیت شده است.


به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت طلا در هفته جاری در حال ثبت بهترین عملکرد خود در 4 ماه گذشته است. گمانه زنی ها نسبت به تاخیر در تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز جمعه بدون تغییر چندانی نسبت به روز گذشته به بیش از 1219 دلار رسیده است. قیمت طلا روز پنج شنبه نیز با رشد 0.5 درصدی روبرو شده بود.

قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به بیش از 1227 دلار رسید که این رقم از 17 فوریه بی سابقه بوده است. قیمت طلا در هفته جاری تاکنون 3 درصد رشد داشته که این میزان افزایش از اواسط ژانویه بی سابقه بوده است.

جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه اچ اس بی سی تاکید کرد که طلا توانسته است میانگین قیمتی 1218 دلاری در 200 روز گذشته را بشکند و این مساله تاثیر زیادی بر ادامه روند صعودی قیمت این فلز زرد داشته است.

وی افزود: سطح مقاومتی بعدی برای قیمت طلا در شرایط کنونی 1228 دلار خواهد بود و طلا در شرایط فعلی به شدت در برابر آمارهای اقتصادی آمریکا حساسیت نشان می دهد.

آمارهای اقتصادی جدید منتشر شده نشان می دهد که وضعیت اقتصادی آمریکا هنوز به اندازه کافی مناسب نشده است که فدرال رزرو بخواهد در نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش دهد. خرده فروشی در اقتصاد آمریکا طی ماه آوریل عملکرد ناامید کننده ای داشته و این مساله تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی داشته است.

این مساله موجب افزایش نگرانی ها نسبت به افت رشد اقتصادی آمریکا در 3 ماه دوم 2015 میلادی شده است. رشد اقتصادی این کشور در سه ماه نخست امسال نیز به کمتر از 0.2 درصد رسیده است ولی فدرال رزرو اعلام کرده است که این مساله موقتی و زودگذر خواهد بود.

ارزش دلار آمریکا تحت تاثیر انتشار این آمارها با کاهش روبرو شده و امروز جمعه به پایین ترین سطح خود در 4 ماه اخیر در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی رسیده است.

اکنون برخی کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار طلا بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش نخواهد داد. فدرال رزرو از سال 2006 میلادی تاکنون نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا در کوتاه مدت بیشترین تاثیر را بر قیمت طلا خواهد داشت. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.69 درصد کاهش به کمتر از 723 تن رسیده است که این پایین ترین رقم در 4 ماه گذشته به شمار می رود./م


انتهای پیام




خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد