اونس طلا2345.77
مظنه15,226,000
18 گرم3,514,900
ارزش سکه34,304,178
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

قیمت سکه آتی با وجود تاثیرپذیری از نرخ طلا در بازارهای جهانی حبابی است

قیمت سکه طی هفته گذشته در شرایطی هر روز ثبت شد که بسیاری از فعالان نسبت به روند حبابی بودن قیمت‌ها در بازار هشدار دادند و از اینکه قیمت‌ها تحت تاثیر روند طلا در بازارهای جهانی حرکت نمی‌کند واکنش نشان دادند.



بازار جهانی طلا همچنان روند نزولی خود را پس از چند روز نوسان رو به بالا ادامه می‌دهد تا تصمیم‌های کوتاه‌مدت حکایت از کاهش قیمت طلا و نوسان طی روزهای آینده باشد.
به عقیده معامله‌گران با توجه به اعلامیه بانک مرکزی اروپا مبنی بر اینکه هر اقدامی برای تحت کنترل نگهداشتن تورم انجام خواهد داد، به نظر می‌رسد که موضوع تورم در اتحادیه اروپا در نهایت در صورت کنترل و عکس‌العمل‌های لازم نتواند اقتصاد این قاره را با چالش مواجه کند، به همین خاطر بهبود وضعیت حال حاضر و جلوگیری در تشدید بحران اقتصادی در کاهش نرخ طلا بسیار تاثیرگذار است.
اما براساس گزارش بلومبرگ، علاوه بر اینکه نرخ دلار آمریکا روز پنج‌شنبه به پایین‌ترین سطح خود در 2 ماه اخیر رسید برخی منابع از بحران اقتصادی چین در 5 سال آینده خبر می‌دهند تا امیدواری به چشم‌انداز‌های صعودی طلا در بلندمدت همچنان پایدار بماند.

با وجود کاهش نرخ طلا در بازارهای جهانی طی هفته گذشته، نرخ سکه در بازار داخلی تغییر زیادی نکرد تا قیمت هر سکه طرح جدید با عدد 357 هزار تومان در طول ایام هفته ثبت شود.
براساس گفته فعالان قیمت‌های ثبت شده در بازار معادل نرخ طلا در بازارهای جهانی نیست و صورت واقعی به خود ندارد؛ به همین خاطر ضرورت توجه معامله‌گران به دادوستدها بسیار جدی است.
هر چند مسوولان بانک مرکزی حباب قیمت‌ها در بازار را طی چند مدت گذشته تکذیب می‌کنند، اما از سوی اتحادیه طلا و جواهر در هفته گذشته این حباب قیمت‌ها مورد تایید قرار گرفت تا بازار نسبت به این موضوع واکنش جدی‌تری نشان دهد.
بازار آتی در ادامه معاملاتش طی هفته گذشته به تبع از بازار نقدی و به تاثیر از بازارهای جهانی روند به کاهشی طی روزهای پایانی هفته داشت، اما براساس گفته معامله‌گران نرخ‌های ثبت شده سیستم معاملاتی بسیار غیرواقعی است و حالت مصنوعی به خود گرفته است زیرا که قیمت تسویه اعمال شده باید پایین‌تر از قیمت حال حاضر باشد.
براساس این گزارش، قیمت سکه تحویل اسفندماه از ابتدای روز شنبه تا روز چهارشنبه یک هزار و 740 تومان و 3 ریال افت کرد.
این در حالی بود که سکه تحویل اردیبهشت ماه و تیرماه به ترتیب با 3 هزار و 128 تومان و 7 ریال و یک هزار و 651 تومان و 4 ریال افت قیمت از ابتدا تا پایان هفته مواجه شد. در همین حال با وجود افت قیمت سکه نرخ هر شمش طلای 10 اونسی طی سه روز مبادلاتی در هفته گذشته با 3 هزار تومان افزایش نرخ روبه‌رو شد.
در مجموع در بازار آتی طی هفته منتهی به 7 بهمن ماه، 2 هزار و 839 قرارداد به ارزش 102 میلیارد و 578 میلیون و 243 هزار ریال معامله شد که نسبت به هفته مشابه قبل از لحاظ حجم و ارزش به ترتیب 32/15 و 45/13 درصد رشد داشت.
حجم و ارزش معاملات سکه تحویل اسفندماه یک هزار و 381 قرارداد به ارزش 50 میلیارد و 171 میلیون و 810 هزار ریال بود، برای سکه تحویلی اردیبهشت ماه یک هزار و 239 قرارداد به ارزش 46 میلیارد و 93 میلیون و 610 هزار ریال دادوستد شد.
همچنین برای سکه تحویلی تیرماه 215 قرارداد به ارزش 5 میلیارد و 869 میلیون و 423 هزار ریال معامله شد. این در شرایطی بود که معامله شمش طلای 10 اونسی با انجام و ثبت 4 قرارداد به ارزش 443 میلیون و 400 هزار ریال صورت گرفت تا خوش بینی به دادوستد این کالا بیشتر شود.
بیشترین حجم دادوستدها برای سکه تحویل اسفندماه صورت گرفت و کمترین معامله نیز روی سکه تیرماه انجام شد. سررسید معاملاتی سکه اسفندماه و جذابیت برای دادوستد سکه‌های تحویل اردیبهشت ماه از دلایلی بود که معامله‌گران نسبت به دادوستد این قراردادها اعمال کردند.
رشد حجم دادوستدها در هفته گذشته نشان می‌دهد که بازار طی یک هفته معاملاتی مورد بررسی با افزایش طول صف خرید دادوستد برای سکه‌های تحویل اردیبهشت و اسفندماه مواجه شده، زیرا که به باورآنان آینده بازار صعودی است؛ این در شرایطی بود که همچنان که گفته شد بسیاری نسبت به واقعی بودن قیمت‌های ثبت شده بازار به دیده تردید می‌نگرند و حتی نسبت به این موضوع هشدار می‌دهند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد